Weibo, chiński Twitter, powalczy o zachodniego internautę

Opublikowano: 6 czerwca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Weibo, popularny chiński serwis mikroblogowy planuje ekspansję na anglojęzyczne rynki w najbliższych miesiącach. Chce skutecznie konkurować ze swoim największym rywalem – Twitterem.

Operatorem Weibo jest firma Sina. Platformę mikroblogową przedstawiła w sierpniu 2009 roku. Weibo ma obecnie 140 mln użytkowników. Wejście na anglojęzyczne rynki ma pomóc co najmniej dogonić Twittera z bazą 200 mln użytkowników.

Weibo, chiński Twitter, powalczy o zachodniego internautę 1

Serwisy mikroblogowe trafiły w Chinach na bardzo podatny grunt. Mieszkańcy Państwa Środka wykorzystują tego typu platformy nie tylko do dzielenia się swoimi aktualnymi aktywnościami i zdjęciami. W ostatnim czasie szeroko komentowana był chociażby przypadek ojca, który odnalazł swego zaginionego syna zamieszczając w Weibo jego zdjęcie.

Weibo oferuje obecnie więcej funkcji niż Twitter. Użytkownicy mogą choćby łączyć się w grupy, dostępny jest również moduł ankiet.

Analitycy zastanawiają się czy chiński serwis ma szansę na sukces na zachodnich rynkach? Wskazują, że Twitter w dużej mierze stał się tu synonimem mikroblogingu, a z mało rozpoznawalną marką Weibo może mieć spore problemy by to zmienić. Szansą na rozwój projektu mają być jednak chińscy emigranci i ich rodziny, którzy – być może – chętnie skorzystają z tego typu rozwiązania.

Interesująco przedstawiają się również prognozy finansowe Weibo.

Przewidujemy, że Weibo wygeneruje 10 mln, 45 mln i 100 mln dochodu z reklam w 2011, 2012 i 2013 roku – przekonuje firma analityczna SIG Susquehanna.

Ekspansja Weibo na zachodnie rynki jest przykładem sytuacji, w której chińskie projekty internetowe próbują powalczyć o anglojęzycznego konsumenta. Nie ulega wątpliwości, że zdarzać się będą one coraz częściej.

Dawid ZarazińskiWeibo, chiński Twitter, powalczy o zachodniego internautę

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.