Mając na uwadze wzrost wartości oferowanych przez firmę danych o konsumentach, Acxiom Polska podjął kolejne działania projakościowe. Systematyczny proces odświeżania i nowe procedury weryfikacji informacji zawartych w bazie mają zapewnić jeszcze bardziej precyzyjne i skuteczne dotarcie do właściwych klientów.
W związku z ciągłym procesem zmian, jakim podlega każdy z nas-klientów – zmieniamy miejsce zamieszkania, swoje przyzwyczajenia i preferencje zakupowe – dostawcy baz danych stają przed dużym wyzwaniem utrzymania właściwego poziomu aktualności i poprawności oferowanych informacji. Acxiom Polska, dostawca największej na polskim rynku lifestyle’owej bazy danych o konsumentach, podjął szereg inicjatyw, które pozwalają kontrolować jakość i wartość oferowanych informacji.
Po pierwsze: systematyczna weryfikacja. Firma zaostrzyła procedury weryfikacyjne dotyczące danych pozyskanych poprzez kanały pośrednie. Oznacza to, że korzystając z usług podwykonawców, którzy na zlecenie Acxiom przeprowadzają wywiady, firma sprawdza czy rzeczywiście wywiady z określonymi respondentami się odbyły oraz czy zebrane dane zostały właściwie przypisane i zinterpretowane. W ten sposób badani są respondenci z różnych kanałów (wywiady osobiste i telefoniczne). Wyniki ostatniej akcji weryfikacyjnej wykazały, że poziom rozbieżności w tym zakresie nie przekracza 1%.
Po drugie: aktualizacja. Acxiom Polska prowadzi cykliczny program odświeżania danych w swojej bazie. Corocznie do wyselekcjonowanej grupy respondentów wysłany jest kwestionariusz aktualizacyjny – w roku 2006 firma zamierza odświeżyć w ten sposób 300 000 rekordów. W związku z tym, iż w ramach programu aktualizacyjnego dobiera się także próbę odzwierciedlającą strukturę populacji w odniesieniu do wielkości miejsca zamieszkania, województwa, wykształcenia itp., dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technik modelowania statystycznego można obserwować i określać prawdopodobieństwo jakie dane i deklaracje uległy zmianie.
Po trzecie: monitorowanie wykorzystania rekordów. Ścisła współpraca z klientami i rejestrowanie po przeprowadzonych kampaniach informacji na temat błędnych rekordów czy zwrotów pozwala na eliminację z bazy danych, które przestały być użyteczne. Dodatkowo, mierzenie skuteczności realizowanych akcji, dostarcza bezcennych dla komunikacji bezpośtredniej informacji na temat ‘responsywności’ (skłonności do korzystania/uczestnictwa w akcjach marketingu bezpośredniego) poszczególnych konsumentów.
Procedurom weryfikacyjnym poddane są wszystkie gromadzone przez Acxiom Polska informacje. W najbliższym czasie firma zamierza sprawdzić pod kątem poprawności i aktualności numery telefonów komórkowych.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.