Wi-Fi bezpieczne dla zdrowia

Opublikowano: 21 grudnia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Doczekaliśmy się pierwszego tak zdecydowanego potwierdzenia, że urządzenia technologii Wi-Fi są całkowicie bezpieczne dla zdrowia. Produkty D-Linka do budowy sieci bezprzewodowych otrzymały certyfikaty zgodności z europejskimi normami medycznymi. Tym samym mogą być wykorzystywane w nieograniczony sposób w szpitalach, klinikach i przychodniach.

Firma D-Link uzyskała certyfikaty, które poświadczają, że urządzenia Wi-Fi są nieszkodliwe dla zdrowia

i umożliwiają stosowanie tej technologii w placówkach medycznych. Certyfikaty otrzymały najbardziej zaawansowane urządzenia standardu IEEE 802.11g, które emitują najsilniejszy sygnał radiowy i gwarantują pracę sieci z szybkością nawet 108 Mb/s.

Jak przyznaje Roman Napierała, dyrektor D-Link Polska, użytkownicy sprzętu bezprzewodowego niekiedy wzbraniali się przed budowaniem sieci radiowych, obawiając się ich niekorzystnego wpływu na zdrowie. – Od początku więc staraliśmy się udowodnić, że sieci pracujące na częstotliwości 2,4 GHz, nie stanowią zagrożenia dla człowieka. W praktyce potwierdzali to również lekarze

i pracownicy ochrony zdrowia, bowiem sieci Wi-Fi są już od pewnego czasu z powodzeniem instalowane w szpitalach i nowoczesnych placówkach medycznych, gdzie umożliwiają bezprzewodową łączność specjalistycznych aparatów diagnostycznych – tłumaczy Napierała.

Teraz możliwość pracy urządzeń bezprzewodowych z urządzeniami medycznymi potwierdziły przyznane D-Linkowi, największemu dostawcy sprzętu Wi-Fi w Europie, unijne certyfikaty zgodności z normami medycznymi EN-60601-1-2. Normy te określają zgodność urządzeń z wymaganiami ochrony zdrowia, tak by mogły być bez przeszkód wykorzystywane w placówkach medycznych.

http://www.dlink.pl

Sylwester KozakWi-Fi bezpieczne dla zdrowia

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.