Wiedźmin wyrusza na podbój rynku (wideo)

Opublikowano: 17 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Jedna z najbardziej wyczekiwanych gier komputerowych tego roku jest już w sprzedaży. „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”, polska superprodukcja z 30-mln budżetem zbiera bardzo dobre oceny na całym świecie. Nie obyło się jednak bez wpadki.

„Wiedźmin 2: Zabójcy Królów” to polska gra RPG, która opowiada historię tytułowego wiedźmina – Geralta z Rivii. Produkcja osadzona jest w świecie opisanym w książkach pisarza Andrzeja Sapkowskiego.

Pierwsza część gry – wyprodukowana (podobnie jak sequel) przez studio CD Projekt RED i wydana przez Atari – sprzedała się w ponad 1,5 mln egzemplarzy. Produkcja zdobyła około 100 nagród i kosztowała 19 mln złotych.

Twórcy drugiej części komputerowych przygód wiedźmina dysponowali budżetem w wysokości 30 mln złotych. Opracowano również autorski silnik graficzny. Grę w przedsprzedaży kupiło 110 tys. klientów.

Wiedźmin wyrusza na podbój rynku (wideo) 1

Analitycy przekonują, że ostateczna sprzedaż „Wiedźmina 2” może oscylować nawet wokół 4 mln egzemplarzy. Ambitny wynik pomóc osiągnąć ma konsolowa wersja gry, która nie została co prawda jeszcze oficjalnie zapowiedziana, ale jej powstanie jest bardzo prawdopodobne.

Pierwsze recenzje gry są bardzo pochlebne. Branżowi dziennikarze zwracają uwagę m.in. na piękny świat, interesującą fabułę oraz konieczność podejmowania decyzji, które mają wpływ na dalszy przebieg akcji.

Na wyczekiwanej premierze cieniem kładzie się jednak problem z aktywacją edycji kolekcjonerskiej gry. Klienci, którzy zakupili taką wersję (płacąc odpowiednio więcej) mięli m.in. cieszyć się możliwością zagrania w pierwszej kolejności – już wczoraj w nocy. Niestety okazało się to niemożliwe – ze względu na problemy techniczne nie mogli aktywować przez internet kupionych gier. CD Projekt rozwiązało problem dopiero dziś przed południem. Firma zapowiedziała, że poszkodowani klienci otrzymają darmowe koszulki, w czterech wersjach do wyboru.

Dawid ZarazińskiWiedźmin wyrusza na podbój rynku (wideo)

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.