Wii U w Japonii od 8 grudnia [aktualizacja: w Polsce jeszcze wcześniej!]

Opublikowano: 13 września 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Nintendo rozpocznie sprzedaż konsol Wii U 8 grudnia w Japonii. Poznaliśmy także ceny urządzenia.

Konsola Wii U dostępna będzie w dwóch edycjach. Model podstawowy kosztować będzie 26 250 jenów (nieco ponad tysiąc złotych). Będzie miał 8 GB pamięci i kabel HDMI.

Model premium sprzedawany będzie za 31 500 jenów (ponad 1250 zł) i wyposażony będzie w 32 GB pamięci, GamePad, dwa zasilacze i kabel HDMI. Klienci będą mogli wybrać również czarną wersję oraz otrzymają dostęp do sieci Nintendo Network Plus, która oferuje m.in. 10 proc. zniżki na cyfrowe zakupy.

Wii U w Japonii od 8 grudnia [aktualizacja: w Polsce jeszcze wcześniej!] 1

Konsola Wii U zaprezentowana została po raz pierwszy w czerwcu ubiegłego roku. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie, którego największym wyróżnikiem jest oryginalny kontroler. Budową i zastosowaniem przypomina współczesne tablety. Wyposażony został w sześciocalowy ekran dotykowy, którego wykorzystanie zależeć będzie od danej gry: mogą być na nim wyświetlane dodatkowe dane z gier np. mapy, statystyki lub bardziej zaawansowane informacje. Możliwa będzie również gra wieloosobowa bez konieczności dzielenia ekranu telewizora – każdy z graczy będzie mógł sterować swoim bohaterem na ekranie własnego kontrolera.

Dostępność Wii U w USA i Europie ma zostać ogłoszona jeszcze dziś.

[Aktualizacja] Konsola do Polski trafi już 30 listopada, również w dwóch edycjach. Ceny nie zostały oficjalnie podane, należy więc przyglądać się ofertom sklepów. W jednym z nich urządzenie kosztuje 1499,99 zł za bogatszą edycję i 1289,99 zł za podstawową.

Dawid ZarazińskiWii U w Japonii od 8 grudnia [aktualizacja: w Polsce jeszcze wcześniej!]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.