Wisdio idzie na wojnę [opinie]

Opublikowano: 3 lutego 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Wisdio, polski serwis, który chce łączyć to, co najlepsze z Quory, Stack Exchange i Aardvarka, wypowiada wojnę. A dokładniej wprowadza WAR – własny system oceny autorytetu użytkownika. Pytanie tylko: czy ktoś jeszcze potrzebuje tego typu serwisów?

Wisdio Authority Rating (WAR) ma dawać gwarancję tego, że na zadane przez nas pytanie odpowiadać będzie osoba znająca się na sprawie. Ma pomagać odnajdywać właściwe osoby i ułatwiać pozyskiwanie szybkich i wiarygodnych odpowiedzi. Przypomina to nieco pomysł Klout, z tą jednak różnicą, że pozycja użytkownika zależeć będzie od jego aktywności, szybkości udzielanych odpowiedzi i ich jakości.

Wisdio idzie na wojnę [opinie] 1

Cieszy, że polski projekt szuka swego miejsca i proponuje świeże rozwiązanie. Zastanawiam się czy serwisy QA swoje najlepsze chwile mają już jednak za sobą? Jaki jest bowiem ich zasadniczy cel? Dawać użytkownikom możliwość znalezienia odpowiedzi na interesujące ich pytanie – szybko, wiarygodnie i wyczerpująco.

Ale czy nie jest to kolejny kawałek naszej społecznej aktywności, który „zjadają” serwisy społecznościowe z Facebookiem i Twitterem na czele? Czy podobnie jak ja nie jesteście już zmęczeni ekspertami od wszystkiego z przerośniętym ego? Serwisy QA mnie nie przekonują – podobnie jak entuzjazm związany z Quorą, swego czasu bardzo silny, dziś o wiele, wiele mniejszy.

Warto obserwować starania Wisdio. Życzę by był to powiew świeżości w swojej niszy. Nie wiem tylko czy do tego pokoju ktoś jeszcze zagląda.

Dawid ZarazińskiWisdio idzie na wojnę [opinie]

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.