Nowa strona główna lepiej pokazuje użytkownikom bogactwo serwisów portalu i poprawia sposób nawigowania po jego zasobach. Strona główna zapowiada kolejne rewolucyjne zmiany w kluczowych serwisach WP. Wersję beta witryny przez niemal miesiąc testować mogli użytkownicy Internetu. Oni też zgłaszali uwagi i opinie na specjalnym forum dyskusyjnym stając się współtwórcami wizytówki portalu.
Wcześniej poprzez projekt wpArchitekt użytkownicy Wirtualnej Polski mogli ustawiać elementy strony głównej według swoich preferencji. Końcowy jej wygląd jest efektem analizy tych danych.
'Od dziś nowa strona główna zyskała jeszcze bardziej na przejrzystości i klarowności. Jako jedyni w Polsce wprowadziliśmy podział na zakładki tematyczne, dzięki którym każdy znajdzie dla siebie coś interesującego. Zmodyfikowaliśmy także wyszukiwarkę, dodając nowe możliwości wyszukiwania oraz wprowadzając system podpowiedzi. Bardzo pomogły nam uwagi użytkowników, które zamieszczali na Beta-Forum, jak również badania ergonomii, które przeprowadziliśmy wcześniej. Nowa strona główna daje nowe możliwości reklamowe i jest podstawą do rozwoju nowych technologii, które wprowadzimy już niedługo’. – powiedział Tomasz Woźniak, Dyrektor Programowy Portalu WP.
Na stronie głównej użytkownicy mają przed sobą bloki tematyczne: (Biznes, Rozrywka, Usługi, Zakupy). W zależności od wybranej opcji zyskują dostęp do treści dopasowanych do ich oczekiwań i zakresu tematycznego zakładki. Każdy z bloków zawiera unowocześniony system wyszukiwawczy, wyposażony w mechanizm podpowiadający zapytanie oraz możliwość wyboru przeszukiwanych źródeł.
Internautom znacznie uproszczono dostęp do Poczty oraz usług WP związanych z logowaniem; specjalny odnośnik na witrynie głównej. Wprowadzono nowe ikonki – odnośniki serwisów i usług, serwisy pogrupowano zaś w nowe czytelne listy. Sekcję 'Katalog stron WWW’ rozbudowano o usługi biznesowe związane z wyszukiwaniem oraz ranking najpopularniejszych zwrotów, osób, wydarzeń. Rozwinięto i wzbogacono boxy 'Specjalne’ oraz 'Dla Ciebie’
Wszystkie opcje tematyczne strony głównej odpowiadają jednemu schematowi. Stałe elementy to: okno wyszukiwarki, duży czytelny box opatrzony zdjęciem przedstawiający najciekawsze treści portalu, ikonki podstawowych usług oraz okno logowania do Poczty WP.
'Wprowadzaliśmy już zmiany strony głównej WP, zawsze odpowiadając najnowszym trendom i oczekiwaniom Internautów. – dodaje Tomasz Woźniak – Kilka z nich było zaledwie kosmetycznych, inne odkrywcze, ta wprowadza WP na całkiem nowe tory komunikacji z użytkownikiem. Wszelkich działań dokonujemy bowiem z myślą o nim, optymalizując korzystanie z rozrastających się zasobów serwisów i usług WP.’
Najnowsza strona główna jest oparta o technologię XHTML, wprowadzoną przez Wirtualną Polskę jeszcze w 2003 roku, a stanowiącą następcę znacznie starszego i mniej zaawansowanego technologicznie DHTML-a. Podstawowa cecha XHTML-a, czyli rozłączenie treści strony od jej kodu formatującego, skutkuje zyskiem w objętości strony, spotęgowaniem szybkości jej budowania i ładowania oraz większą modularyzacją strony. Zastosowanie przez WP języka XHTML pozwala min. na sprawne wykorzystywanie niekonwencjonalnych form reklamy w nietypowych miejscach na stronie oraz dodatkowe animacje.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.