Wspólny projekt TeleKontakt24 i Reklamofon.pl

Opublikowano: 24 kwietnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Działający na platformie telekomunikacyjnej firmy TeleKontakt24 serwis Reklamofon.pl umożliwia bezpłatne dzwonienie na dowolny numer stacjonarny w Polsce i na świecie. Koszt połączeń pokrywany jest przez reklamy wideo wyświetlane na ekranie monitora w trakcie trwania połączenia.

reklamofon-logoSerwis nie wymaga rejestracji, płacenia abonamentu, kupowania dodatkowego sprzętu, czy pobierania jakiegokolwiek oprogramowania. Na stronie www.reklamofon.pl wpisać należy swój numer telefonu stacjonarnego oraz numer telefonu stacjonarnego naszego rozmówcy w kraju lub za granicą. Z przedstawionej listy należy wybrać nazwę firmy, która zapłaci za rozmowę – tzw. sponsora połączenia. Następnie nasz telefon oddzwania do nas. Podnosimy słuchawkę i po chwili następuje łączenie z rozmówcą. Jakość połączeń jest taka, jak podczas połączenia w tradycyjnych sieciach telekomunikacyjnych.

W czasie kiedy użytkownik prowadzi rozmowę telefoniczną, a na ekranie wyświetlane są reklamy, co jakiś czas, obok tych reklam pojawia się specjalny migający zegar odmierzający sekundy. Jeżeli przed upływem 10 sekund użytkownik nie kliknie w ten zegar, jego połączenie zostaje zakończone. To jest właśnie mechanizm, który powoduje, że użytkownicy korzystający z naszego serwisu oglądają z uwagą wszystkie wyświetlane przez nas reklamy – mówi o pomyśle prezes zarządu spółki Reklamofon.pl, Dawid Korczyński.

Jak zdradza do końca roku ma plan zbudować zasięg dający mu 600 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. Przeprowadzone w lutym i marcu testy pozwalają jego zdaniem na założenie, że średnio jeden użytkownik będzie wykonywał dwa połączenia telefoniczne w miesiącu, a średni czas połączenia będzie wynosił osiem minut.

Głównie nastawiamy się na osoby, które chcą wykonywać połączenia zagraniczne, co biorąc pod uwagę rzeszę emigracji zarobkowej Polaków w ostatnich latach daje bardzo duży potencjał – dodaje Korczyński.

Reklamofon.pl umożliwia darmowe dzwonienie do 27 państw m.in.: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Irlandii, Danii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Szwecji, Włoch, Watykanu,  Luksemburga, Węgier, USA, Kanady, Argentyny, Brazylii, Kolumbii, Chin, Hong Kongu, Izraela, Malezji, Nowej Zelandii, Singapuru, Tajlandii, Tajwanu, Portugali oraz Rosji. Możliwe jest także wykonywanie darmowych połączeń z tych państw do Polski.

reklamofon-big

W serwisie oprócz dużych reklamodawców obsługiwanych przez domy mediowe, reklamy mogą umieszczać także drobni reklamodawcy. Koszt jednego wyświetlenia reklamy wynosi ok. 20 groszy, a cena finalna całości kampanii przeprowadzanej w serwisie zależy od specyficznych parametrów, jakie określił reklamodawca.

Istotnym atutem serwisu ma być możliwość samodzielnego dodawania reklam przez mniejszych reklamodawców w modelu pre-paid – działa to podobnie jak usługa Google AdWords, w ramach której reklamodawca może z góry zdefiniować budżet kampanii oraz na bieżąco śledzić jej wyniki i aktualny stan budżetu. Zasilanie konta reklamodawcy może nastąpić za pomocą Premium SMS, systemu PayPal lub przelewu na rachunek bankowy.

Dla dużych reklamodawców oraz domów mediowych serwis udostępnia m.in.: możliwość podłączenia kodów zewnętrznego adserwera pod wybraną kampanię, szczegółowe statystyki, możliwość targetowania reklamy na podstawie wybranej grupy wiekowej, płci czy miejsca zamieszkania.

Głównym brokerem reklamy w serwisie jest Platforma Mediowa Point Group SA, a model sprzedaży zakłada rozliczanie kampanii za pomocą CPM. Cennikowa wartość podstawowego CPM wynosi 260 zł, a dopłata za każdy dodatkowy parametr targetowania to 10 proc.

Reklamofon.pl

Dawid ZarazińskiWspólny projekt TeleKontakt24 i Reklamofon.pl

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.