Zakończyła się II edycja programu Urban Quest, zainicjowanego przez Skanska i Business Link. Organizatorzy po raz kolejny poszukiwali startupów oferujących innowacyjne rozwiązania dla przestrzeni biurowych.
Ze wszystkich zgłoszeń jury wyłoniło zwycięzcę, którym został startup JiTiV. Finałowe spotkanie i wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas spotkania Business Mixer w Business Link Astoria w Warszawie.
JiTiV to nie tylko nazwa startupu, ale również rozwiązanie, które okazało się zwycięskim w II edycji Urban Quest. Innowacyjny system składa się z elementów:
- urządzeń elektronicznych montowanych w puszkach podtynkowych, które pozwalają użytkownikowi na zarządzanie sprzętami elektrycznymi przy pomocy autorskiej aplikacji mobilnej,
- chmury obliczeniowej analizującej dane – to dzięki niej system uczy się zachowań użytkowników, co pozwala na automatyczne wyłączanie urządzeń które niepotrzebnie pobierają prąd.
Tak działający system jest w stanie ograniczać pobór energii oraz podpowiada, kiedy użytkownikowi opłaca się zakupić nowy sprzęt elektroniczny. Rezultatem wprowadzenia produktu na rynek będzie: redukcja zanieczyszczeń powietrza (zmniejszając zapotrzebowanie na energię elektryczną zmniejsza się ilość toksyn wydalanych podczas jej produkcji), zmniejszenie kosztów utrzymania nieruchomości oraz zwiększenie bezpieczeństwa, wzrost świadomości ekologicznej, podniesienie standardu i wygody życia.
Przed uczestnikami II edycji Skanska i Business Link postawili zadanie przygotowania technologicznych pomysłów mogących poprawić komfort i bezpieczeństwo osób korzystających na co dzień z biurowców – pracowników, gości, osób z różnymi ograniczeniami, zwłaszcza poruszających się na wózku inwalidzkim czy niewidomych. Ze wszystkich zgłoszeń wybrano najlepszą piątkę, która uczestniczyła w spotkaniach mentoringowych z ekspertami Skanska oraz Business Link. Celem tych spotkań było przekazanie praktycznych wskazówek startupom i wskazanie im ścieżek rozwoju biznesu. Finaliści zaprezentowali swoje pomysły 3 października podczas spotkania Business Mixer, finalizującego II edycję Urban Quest. Na podstawie wystąpień, jury zdecydowało, że to właśnie JiTiV zasługuje na miano najbardziej innowacyjnego startupu tej edycji.
Urban Quest realizowany przez Skanska i Business Link to największy projekt proptech-owy w CEE i patrząc na obecną edycję bardzo szybko rozwijający się. To już blisko 100 startupów biorących udział w dwóch edycjach programu nie tylko z Polski, ale z całego regionu CEE oraz pierwsze wdrożenia i inwestycje – mówi Dariusz Żuk, prezes Business Link.
Zwycięski projekt zostanie wdrożony w budynkach Skanska, tak jak ma to miejsce w przypadku InMotion, laureata pierwszej edycji. Startup zaproponował rozwiązanie pozwalające na mierzenie czasu korzystania z biurek w strefach coworkingowych. Projekt InMotion pozwala na optymalizację przestrzeni biurowej.
W marcu 2018 roku rozpocznie się nabór do III edycji programu.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.