Wydarzenia sportowe a domeny

Opublikowano: 29 czerwca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi:

Euro2104.pl to pierwsza domena w rozszerzeniu .pl nawiązująca do Mistrzostw Europy w piłce nożnej wolna do rejestracji. Pozostałe adresy WWW związane z wydarzeniami sportowymi, rejestrowane są z kilku- lub kilkunastoletnim wyprzedzeniem. Takie wnioski płyną z raportu serwisu nazwa.pl, dotyczącego domen związanych z cyklicznymi wydarzeniami sportowymi, który potwierdził tezę, iż „domeny sportowe” to łakomy kąsek nie tylko dla inwestorów.

Analiza przeprowadzona przez nazwa.pl objęła łącznie 100 domen, zawierających nazwy jednych z najpopularniejszych w Polsce cyklicznych wydarzeń sportowych, czyli Mistrzostw Świata oraz Europy w piłce nożnej, a także letnich i zimowych Igrzysk Olimpijskich wraz z datami imprez. Raport uwzględnia także adresy internetowe z nazwami zakończonych już wydarzeń np. Euro 2008 (np. euro2008.pl, euro2008.com), aktualnych, np. World Cup 2010 oraz przyszłych np. Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie 2012. Uzyskany wynik był jednoznaczny – rejestracja domen związanych z wydarzeniami sportowymi w połączeniu z datami to intratna inwestycja.

Istotnym wskaźnikiem jest również termin ich rejestracji. Zazwyczaj poprzedza on datę wydarzenia od kilku do nawet kilkunastu lat i wyraźnie zaczyna się wydłużać. Przede wszystkim ma to związek z tym, iż Internauci wykazują duże zainteresowanie tego typu domenami, wyszukując podobne frazy w wyszukiwarce Google. Wśród przebadanych słów kluczowych związanych z imprezami sportowymi można zauważyć, iż zainteresowanie nimi wśród Internautów zaczyna pojawiać się średnio na 4-5 lat przed ich startem (źródło: Google Trends). Zazwyczaj związane jest to z faktem przyznania danemu krajowi bądź miastu statusu organizatora określonej imprezy sportowej.

Wykorzystanie badanych domen jest zróżnicowane i zazwyczaj zależy od tego, ile czasu zostało do danego wydarzenia sportowego. 62% sprawdzonych adresów kieruje do serwisów traktujących poświęconym zagadnieniom (np. Euro 2012), pozostała część podpięta jest pod systemy reklamowe, wystawiona na sprzedaż, bądź prowadzi do ogólnych serwisów tematycznych, jak np. w przypadku domeny euro2008.pl.

Domeny składające się z nazw cyklicznych imprez sportowych połączonych z datami,  rejestrowane są w trzech celach. Oprócz wysokich kwot, jakie można za nie uzyskać na rynku wtórnym, są one również innym źródłem dochodów. Ze względu na to, iż Internauci poruszają się często po Sieci w sposób intuicyjny (wpisując daną nazwę z końcówką .pl), adresy takie odnotowują bardzo dużą liczbę odwiedzin, nawet jeżeli nie prowadzą do serwisu WWW o sprecyzowanych treściach. Toteż pod wieloma adresami WWW znajdują się jedynie systemy reklamowe. Domeny takie mają także duży potencjał marketingowy, gdyż są łatwe do zapamiętania oraz budzą skojarzenia w prostej linii z wydarzeniem sportowym.

Pełny raport pod: tym adresem

Hanna LaskowskaWydarzenia sportowe a domeny

Podziel się!

O autorze

hania