Wystartował serwis Blip.pl

Opublikowano: 20 września 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Blip.pl – serwis łączący w sobie zalety komunikatora, czatu i bloga – od dzisiaj po zakończonym okresie testów jest dostępny dla wszystkich użytkowników Internetu.
Blip jest projektem, pozwalającym na błyskawiczne informowanie przyjaciół o tym, co w danej chwili robimy – za pomocą tekstu lub zdjęć z dowolnego miejsca na Ziemi. Blip umożliwia prowadzenie mikrobloga, czyli bloga zawierającego krótkie, maksymalnie 160 znakowe wiadomości i zdjęcia przesyłane MMS-ami z telefonu komórkowego (wkrótce także nagrania wideo i notatki głosowe). W odróżnieniu od klasycznych blogów Blip sam rozsyła nowo opublikowane wiadomości do osób, które wcześniej wyraziły taką chęć. Tzw. blipowanie – to termin, który już na dobre zadomawia się w języku internetowym obok czatowania i mailowania.

Po wejściu na stronę startową blip.pl wyświetlana jest w sposób dynamiczny i stale aktualizowany lista wysyłanych wiadomości przez blipowiczów (tzw. bliposfera). Aby otrzymać dostęp do wszystkich możliwości oraz móc blipować i rozmawiać z innymi osobami, należy jednorazowo zarejestrować się w serwisie. Dotychczas podczas testów wysłano już 200 tysięcy wiadomości, a z Blipa internauci chętnie korzystają zarówno poprzez komunikator internetowy, jak i stronę www.blip.pl

Blipować – a więc pisać w kilku zdaniach o tym co w danej chwili robimy – możemy z poziomu strony WWW. Ale z Blipa można korzystać nie tylko za pomocą przeglądarki internetowej, ale także wykorzystując komunikatory (takie jak Gadu-Gadu) i telefony komórkowe. Z kolei wiadomości z Blipa można w łatwy sposób publikować na klasycznych stronach WWW lub blogach, wykorzystując tzw. wklejki. Blip.pl jest więc centrum, do którego różnymi kanałami trafiają wiadomości i następnie, również w zróżnicowany sposób, są rozsyłane do odbiorców.

Otwarty interfejs programistyczny Blipa umożliwia tworzenie własnych aplikacji współpracujących z Blipem. Powstało już kilkanaście takich programów (m.in. moduły do systemów blogowych publikujące automatycznie nowe wpisy na Blipie, plug-iny do przeglądarek oraz wiele botów, odpowiadających na pytania użytkowników).

Chociaż podstawowym zastosowaniem Blipa jest podtrzymywanie więzi między internautami, poprzez informowanie znajomych o tym, czym w danej chwili się zajmujemy, Blip znajduje też „poważniejsze”, praktyczne zastosowania. Może być on narzędziem multimedialnego dziennikarstwa obywatelskiego, może też służyć jako interfejs do serwisów informacyjnych. Już kilkanaście serwisów internetowych wykorzystuje blipa do szybkiego rozpowszechniania informacji o nowościach.

Prawa do projektu Blip.pl nabyła spółka Gadu-Gadu S.A. w czerwcu 2007. Nad rozwojem serwisu pracują nadal jego założyciele: Marcin Jagodziński i Zbigniew Sobiecki, którzy dołączyli do Zespołu GG Team. W założeniu Blip.pl ma być doskonałym uzupełnieniem usług, które Gadu-Gadu oferuje 6-milionowej społeczności. Tzw. mikrobloging zyskał olbrzymią popularność za granicą. Blip wpisuje się w te tendencje, wzbogacając je o większe możliwości szybkiej komunikacji pomiędzy użytkownikami serwisu znane z serwisów czatowych czy komunikatorów.

www.blip.pl

Hanna LaskowskaWystartował serwis Blip.pl

Podziel się!

O autorze

hania