Przedstawiono warunki odsprzedaży udziałów Yahoo! w chińskiej grupie Alibaba. Wartość umowy opiewa na 7 mld dolarów.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem Yahoo! sprzeda 20 proc. udziałów w grupie Alibaba. Ponieważ wycena chińskiego e-biznesowego giganta wynosi obecnie 35 mld dolarów, akcje te warte są około 7,1 mld dolarów. Po odliczeniu podatków i innych opłat, Yahoo! powinna zyskać 4 mld dolarów.
Z porozumienia wynika również, że firma Alibaba będzie mogła posługiwać się licencją Yahoo! Chiny jeszcze przez cztery lata. Yahoo! natomiast będzie mogła dokonywać inwestycji na rynku chińskim, co do tej pory było niemożliwe.
Historia relacji Alibaby i Yahoo! jest dość gwałtowna. Firmy od lat próbowały wypracować model współpracy i ewentualnej sprzedaży udziałów – do tej pory bezskutecznie. Pogłębiający się kryzys w Yahoo! mógł złagodzić nieco strategię negocjacyjną (firma straciła właśnie dyrektora generalnego).
Firma Yahoo! kupiła udziały w grupie Alibaba w 2005 roku za mld dolarów.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.