Przedstawiono warunki odsprzedaży udziałów Yahoo! w chińskiej grupie Alibaba. Wartość umowy opiewa na 7 mld dolarów.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem Yahoo! sprzeda 20 proc. udziałów w grupie Alibaba. Ponieważ wycena chińskiego e-biznesowego giganta wynosi obecnie 35 mld dolarów, akcje te warte są około 7,1 mld dolarów. Po odliczeniu podatków i innych opłat, Yahoo! powinna zyskać 4 mld dolarów.
Z porozumienia wynika również, że firma Alibaba będzie mogła posługiwać się licencją Yahoo! Chiny jeszcze przez cztery lata. Yahoo! natomiast będzie mogła dokonywać inwestycji na rynku chińskim, co do tej pory było niemożliwe.
Historia relacji Alibaby i Yahoo! jest dość gwałtowna. Firmy od lat próbowały wypracować model współpracy i ewentualnej sprzedaży udziałów – do tej pory bezskutecznie. Pogłębiający się kryzys w Yahoo! mógł złagodzić nieco strategię negocjacyjną (firma straciła właśnie dyrektora generalnego).
Firma Yahoo! kupiła udziały w grupie Alibaba w 2005 roku za mld dolarów.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!