Yahoo Mail odświeżone po raz pierwszy od pięciu lat

Opublikowano: 27 października 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Firma Yahoo udostępniła możliwość testowania odświeżonej wersji swego klienta pocztowego. To pierwsza tak poważna zmiana od pięciu lat.

Z Yahoo Mail korzysta obecnie ok. 273 mln osób na całym świecie i pierwsza od pięciu lat aktualizacja systemu powinna być dla nich dobrą wiadomością. To jednak również bardzo ważna kwestia dla samej firmy – usługi pocztowe generują w USA ponad połowę odsłon serwisów Yahoo, a ruch ten jest o 11 proc. niższy niż w roku ubiegłym. Wspomnieć należy także o problemach personalnych korporacji. Odświeżenie poczty ma, jak mówią przedstawiciele firmy, sprawić, że „Yahoo znów będzie cool”.

Yahoo Mail odświeżone po raz pierwszy od pięciu lat 1Podstawą nowej wersji Yahoo Mail jest – co nie jest zaskoczeniem – uczynienie systemu bardziej przyjaznym mediom społecznościowym. Użytkownicy mogą więc na przykład wysyłać twitterowe i facebookowe aktualizacje bez opuszczania poczty. W skrzynce odbiorczej zobaczyć będzie można również zdjęcia z Flickr i Picasa oraz wideo z YouTube.

Inną ciekawą funkcjonalnością jest wyróżnianie wiadomości przychodzących od osób, które znajdują się na liście kontaktów. Przypomina to nieco system Priority Inbox, wprowadzony niedawno przez Google.

Yahoo przekonuje, że ich usługa będzie dwa razy szybsza niż Google Gmail i Microsoft Hotmail.

Yahoo Mail jest produktem o krytycznym znaczeniu dla firmy. Wyzwaniem jest sprawienie by adres Yahoo był ponownie cool – przekonuje Greg Sterling z Sterling Market Intelligence, dodając, że Yahoo wciąż ma czym konkurować z innymi dużymi graczami.

Wprowadzane zmiany potwierdzają dojrzałość Yahoo Mail. Czy mogą jednak sprawić, by użytkownicy rzeczywiście stwierdzili, że to cool-produkt? Po nieco odważniejszym odświeżeniu wyszukiwarki, nowości pocztowe nie sprawiają bowiem wrażenia rewolucyjnych. Jakie jest Państwa zdanie?

Źródła: Yahoo, bbc.co.uk, VentureBeat

Dawid ZarazińskiYahoo Mail odświeżone po raz pierwszy od pięciu lat

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.