Yahoo odświeża wyszukiwarkę

Opublikowano: 7 października 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Yahoo wdraża nowe funkcjonalności do swojej wyszukiwarki. Wszystko po to, by korzystanie z niej miało być bardziej intuicyjne i nowoczesne.

Jedna z kluczowych zmian w wyszukiwarce to „moduł harmonijkowy” na szczycie listy wyników wyszukiwania (jak na grafice poniżej). Moduł umożliwia dostęp do artykułów na dany temat, grafik, komunikatów z serwisu Twitter, materiałów wideo – w zależności od typu zapytania jakie zostanie wpisane (np. wideo zapowiedź filmu, kiedy wpiszemy jego nazwę, teledyski dla zespołów itd.). Wyszukiwarka podpowie nam również tematy pokrewne – np. fanom zespołu Metallica zasugeruje sprawdzenie haseł: Slayer, Megadeth, Iron Maiden.

Yahoo odświeża wyszukiwarkę 1

Shashi Seth, wiceprezes Yahoo odpowiedzialny za wyszukiwarkę przekonuje, że firma nie ma konkretnych planów na działania reklamowe w module, ale nie wyklucza wprowadzenia takiej oferty w przyszłości.

Odświeżona została również wyszukiwarka grafik. Dodano pokazy slajdów do wybranych zapytań, pochodzące z serwisu Flickr i innych platform Yahoo. Przykład przedstawiamy poniżej.

Yahoo odświeża wyszukiwarkę 2

Użytkownicy, którzy podepną pod Yahoo swoje konto z Facebook’a będą mogli zobaczyć również odpowiednie albumy zdjęć pochodzące od ich znajomych z serwisu społecznościowego. Odświeżenia doczekał się również wygląd wyszukiwarki pod przeglądarkami smartfonów.

Jak podobają się Państwu zmiany wprowadzone przez Yahoo? Czy na tle konkurencji – choćby Bing i Google – są wystarczające by uzyskać miano lidera innowacyjności?

Dawid ZarazińskiYahoo odświeża wyszukiwarkę

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.