Yahoo ma własny pomysł na walkę ze spamem. CentMail, nowy projekt firmy pozostający w fazie beta, umożliwia wykupienie za pięć dolarów puli 500 maili do wysłania. Każdy z nich dostanie specjalny „znaczek”, który zapewni odbiorcę wiadomości, że nie jest ona śmieciem. Zyski wygenerowane przez usługę mają trafić na cele charytatywne.
Pomysł na CentMail to więc drobne opłaty za wysłane wiadomości. Ma to umożliwić odróżnienie prawdziwych maili od spamu. Do korzystania z projektu ma zachęcić użytkowników możliwość wyboru organizacji charytatywnej, która zostanie wsparta ich opłatami za coś, co jest w tej chwili darmowe.
Firmy zajmujące się bezpieczeństwem internetowym szacują, że tego typu wiadomości stanowią nawet 90 proc. wszystkich wysłanych maili. Yahoo chce więc stworzyć specjalny certyfikat, który pozwoli filtrom antyspamowym jasno określać co jest spamem, a co nie. W swoim działaniu przypominałby pocztowy znaczek „przyklejany” do wysyłanych wiadomości.
Warto pamiętać, że to nie jedyna propozycja walki ze spamem. Swoje rozwiązania przygotowuje choćby Microsoft (Penny Black), a w powszechnym użyciu jest Sender Policy Framework. Spam nadal zalewa nasze skrzynki.
CentMail jest w fazie testów. Na stronie projektu można zapisać się do listy subskrybentów, którzy – za darmo! – zostaną poinformowani o jego starcie.
Czy zaproponowane przez Yahoo rozwiązanie może stanowić remedium na problem spamu? Nie wiemy dokładnie jak CenMail ma bronić się przed fałszowaniem kodów zabezpieczających. Czy firmy i poszczególni internauci będą chcieli płacić za coś, co mają za darmo?
Źródło: Wired
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.