Yahoo! umieszcza reklamy w plikach PDF

Yahoo! i Adobe wprowadzają reklamowe boksy kontekstowe do plików PDF (Portable Document Format) publikowanych w sieci lub rozsyłanych mailem – podaje serwis news.com.
Reklamy są płatne od kliknięcia (pay per click, PPC). Pojawiają się w specjalnym panelu na prawo od właściwej treści dokumentu. Mechanizm analizuje słowa kluczowe pliku i na tej podstawie wybiera linki, które mogłyby zainteresować czytelnika. Są one dynamiczne – za każdym razem pojawiają się inne. Kliknięcie w adres reklamodawcy przenosi internautę na stronę WWW.

Osoby publikujące pliki PDF muszą przesłać je do systemu reklamowego Yahoo! Twórcy mają dostęp do bazy wszystkich klientów amerykańskiego portalu. Mogą liczyć na prowizję od każdego kliknięcia w reklamy umieszczone w obrębie ich dokumentów. Pozostałą częścią przychodu dzielą się Yahoo! oraz Adobe.

To narzędzie umożliwia autorom zarabianie na swojej pracy bez konieczności tworzenia działu sprzedaży reklam i samodzielnego umieszczania ich w plikach – mówi Josh Jacobs z Yahoo! W fazie beta projektu biorą udział: internetowy magazyn InfoWorld (należący do obecnej także w Polsce grupy IDG), serwis Wired, wydawnictwa Pearson Education i Reed Elsevier oraz koncern medialny Meredith Corporation.

Źródło: news.com

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top