Kiedy w ostatnim miesiącu przy wystąpieniu prezydenta Obamy na YouTube pojawił się link umożliwiający do zgrania go na dysk twardy – zawrzało od spekulacji, plotek i przypuszczeń odnośnie wprowadzenia tej funkcji w szerszym zakresie. Dzisiaj się potwierdziły. Najciekawsza jest jednak pojawiająca się opcja płatnego ściągnięcia.
Na blogu YouTube możemy przeczytać, że partnerzy będą mogli wybrać oferowanie swoich wideo za darmo lub za niewielką opłatą poprzez Google Chechout. Będą mogli ustawiać ceny i decydować na jakiej licencji chcą udostępniać swoje przekazy. Wiemy, że kilka popularnych kanałów testuje płatne ściągnięcia. Na początek darmowe ściągnięcia oferuje kilka amerykańskich uniwersytetów.
Obecnie jedynym wspieranym formatem jest mp4. Duży potencjał kryje się więc w oferowaniu różnych formatów, przystosowanych do odtwarzania w przenośnych odtwarzaczach, czy komórkach. Czy za jakiś czas możemy więc spodziewać się konkurenta dla iTunes chociażby?
Oczywiście jest to złożona, wielowątkowa historia. Trochę więcej pisaliśmy o tym przy okazji umowy z William Morris Agency. Serwis potrzebuje porozumień z największymi graczami z branży entertainment. Sporym problemem technologicznym musiałoby być również poradzenie sobie z ogromną ilością narzędzi, aplikacji i dodatków do przeglądarek, które umożliwiają ściąganie filmów na dysk. Ale 100 milionów widzów w samych tylko Stanach Zjednoczonych to ogromny potencjał.
Powstaje więc pytanie: czy oglądamy właśnie krystalizowanie się modelu biznesowego dla jednego z najdroższych w utrzymaniu serwisów na świecie?
Za: YouTube Blog, Mashable
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.