Szefowie YouTube zdają sobie sprawę, że marketing związany z treściami generowanymi przez internautów nie jest najpopularniejszą formą promocji. Bywa nieprzewidywalny, trudno kontrolować proces reklamowy, a skutki podejmowanych działań nie muszą być tak owocne jak byśmy tego chcieli. Dlatego najpopularniejszy serwis wymiany klipów wideo chce zmieniać myślenie marketerów i analizuje case study.
Pomimo tysięcy dolarów inwestowanych w bardziej tradycyjne formy reklamowe, marketing oparty o tzw. user-generated content wydaje się wyższą szkołą internetowej jazdy. Wie to również YouTube. Dlatego w opublikowanym niedawno poście na swoim blogu, twórcy serwisu zachęcają za pomocą studium przypadku – filmu „JK Wedding Entrance Video”. Od chwili jego udostępnienia (19 lipca) zyskał sobie niezwykłą popularność, obejrzano go 12 mln razy. Doczekał się nawet „sequela” – „JK Divorce Entrance Dance” (oba filmy zamieszczamy poniżej).
JK Wedding Entrance Video
JK Divorce Entrance Dance
W czasie trwania filmu wyświetlane były reklamy „click-to-buy”, które umożliwiały zakup wykorzystanej w nim piosenki Chris’a Brown’a “Forever” poprzez sklepy iTunes lub Amazon.
YouTube donosi, że współczynnik kliknięć w tą reklamę był dwa razy wyższy niż w przypadku innych tego typu reklam. Wystąpił również efekt wzmocnienia – oficjalny film z teledyskiem wykorzystanej piosenki był odwiedzany o wiele częściej, a klikalność reklam w czasie jego trwania była wyższa 2,5 razy od przeciętnej.
Piosenka uzyskała również czwartą pozycję w rankingu hitów iTunes oraz trzecią w sklepie mp3 Amazona. Całkiem nieźle jak na piosenkę, która swoją premierę miała w ubiegłym roku.
YouTube przedstawiło dowody na to, że marketing oparty na viralach, nawet jeśli oparte są one wyprodukowane przez samych użytkowników, może być bardzo skutecznym narzędziem promocji. Czy to przyczyni się do popularyzacji tego typu działań? Rewolucji nie będzie, ale może niektórzy marketerzy poczują się nieco bardziej ośmieleni?
Wpisy promowane
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
- Style przywództwa a zarządzanie zmianą w organizacjiZarządzanie zmianą w organizacji to proces, który wymaga nie tylko odpowiedniej strategii i narzędzi, ale także właściwego przywództwa. Różnorodne metody ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.