Z wielkiej chmury mały backup [opinie]

Opublikowano: 5 czerwca 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Zasadniczo na e-biznes.pl nie piszemy o awariach, z dość prozaicznej przyczyny. Zdarzają się każdemu. Dziś jednak zrobimy niewielki wyjątek.

Przypomnijmy tylko, wczoraj w centrum danych Beyond.pl miała miejsce awaria zasilania. Klienci „duzi” tacy jak Wykop.pl zniknęli na kilka chwil z internetu, Pan prezes uspokoił wszystkich w pięknym przemówieniu.

Nie wspomniał natomiast już o klientach e24cloud, rozwiązania dla zdecydowanie mniejszych podmiotów. Oni powrócą do sieci za kilka dni. Jeśli się uda. Bo kopie bezpieczeństwa też uległy uszkodzeniu.

Co roku słyszymy o kilku awariach w sieci, które kończą się większym lub mniejszym „happy endem”. W przypadku takiej awarii jak wczoraj możemy oczywiście denerwować się, kląć i straszyć usługodawców prawnikami. Można jednak przed tym się ustrzec – robiąc własne kopie bezpieczeństwa wykonywane poza centrum danych. Nie zawsze jest to możliwe, ale w sporej części rozwiązań proces ten można zautomatyzować. Niedawno wspominaliśmy o tego rodzaju kopii dla rozwiązań opartych na WordPressie. Jeśli korzystacie z rozwiązań ecommerce, warto poprosić firmę dostarczającą oprogramowanie o przygotowanie takiego modułu.

Dlaczego o tym piszę? Pamiętajmy – po drugiej stronie, w centrum danych, pracują tacy sami ludzie jak my i oni też mogą się pomylić i nie pomogą tutaj żadne procedury. Pomóc mogą regularne backupy.

Sylwester KozakZ wielkiej chmury mały backup [opinie]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.