Zakupy grupowe w Internecie

Opublikowano: 2 października 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Zakupy grupowe przez Internet były w Polsce do tej pory jedynie ciekawostką. Dziś choć są jeszcze nowością, stają się coraz bardziej popularne.
Według badań firmy Gemius SA, aż 66 proc. polskich internautów choć raz dokonało zakupu za pośrednictwem sieci. Wybierając i kupując produkty w taki sposób szukamy zazwyczaj tych najlepszych i najtańszych. Czy jedno z drugim może iść w parze?

Zakupy grupowe przez Internet były w Polsce do tej pory ciekawostką, jednak stają się coraz bardziej popularne. Główną ideą portali, które umożliwiają dokonanie zakupu przez Internet, jest wynegocjowanie dla klientów jak największego rabatu. Im więcej osób zgłosi chęć zakupu danego produktu, tym większa może być zniżka u dystrybutora.

– Kupując w grupie, możemy zaoszczędzić nawet do 50 proc. wartości towaru – mówi Cezary Łosko założyciel portalu Inntegro.pl, jednego z pierwszych portali zakupów grupowych. – Oferujemy pomoc przy zakupie samochodów, elektroniki, materiałów budowlanych, a nawet mieszkań.

Do tej pory na zniżki mogły liczyć jedynie duże firmy, teraz taką szansę mają również klienci indywidualni. Co trzeba zrobić, by dokonać zakupu grupowego? Po pierwsze musimy się zarejestrować na portalu i dołączyć do grupy zakupowej. Następnie określamy preferencje dotyczące produktu np. marka samochodu, zakres cenowy. Po zakończeniu zapisów otrzymujemy ofertę i wtedy dopiero decydujemy się na zakup lub nie.

– Na portalu widać dokładnie jaka jest wyjściowa cena producenta i jakie zniżki można wynegocjować. Załóżmy, że chcemy kupić laptopa, który w sklepie kosztuje 3500 zł. Nie jesteśmy w stanie sami uzyskać żadnej zniżki u producenta. Natomiast wystarczy, że zbierze się 10 chętnych osób, a cena laptopa z 3500 zł zmniejsza się nawet o ponad 40 procent.

Hanna LaskowskaZakupy grupowe w Internecie

Podziel się!

O autorze

hania