Zakupy grupowe z geolokalizacją

Opublikowano: 30 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Zarząd notowanej na rynku New Connect spółki IN POINT S.A. pracuje nad połączeniem ze spółką LOCITECH, która jest właścicielem systemu geolokalizacji dla smartfonów – GOPLACES. Usługę tą można zintegrować z prowadzonym przez IN POINT serwisem zakupów grupowych Fezi.pl. Spółki podpisały list intencyjny o konsolidacji.

LOCITECH działa w segmencie nowych technologii, specjalizuje się w e-commerce. Głównym projektem LOCITECH jest GOPLACES, system dzięki któremu użytkownicy urządzeń mobilnych uzyskają informacje o miejscu pobytu znajomych, ciekawych punktach usługowych, promocjach i ofertach będących w pobliżu ich aktualnego miejsca przebywania, a także dzięki któremu będą mogli przystąpić do programów lojalnościowych oraz będą mogli skorzystać z akcji promocyjnych. Ścisła integracja systemu z portalem Facebook, umożliwi współdzielenie informacji o tych miejscach ze znajomymi. LOCITECH zakłada pełne wdrożenie systemu na przełomie czerwca i lipca 2011 roku.

W liście intencyjnym ustalono wstępne warunki dokonania przez IN POINT inwestycji w LOCITECH poprzez objęcie udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym spółki, w ilości która po podwyższeniu kapitału stanowić będzie nie więcej niż 48,29% w kapitale zakładowym Spółki i głosach na Zgromadzeniu Wspólników. Strony nie wykluczyły w przyszłości zwiększenia zaangażowania kapitałowego IN POINT.

Zakupy grupowe z geolokalizacją 1

– Objęcie udziałów w LOCITECH będzie kluczową inwestycją z punktu widzenia strategii inwestycyjnej IN POINT oraz kolejnym, po utworzeniu portalu zakupów grupowych Fezi.pl, krokiem w budowaniu grupy kapitałowej konsolidującej sektor e-commerce – mówi Kamil Kuchta, prezes IN POINTPrzejęcie LOCITECH przyczyni się w znacznym stopniu do zwiększenia atrakcyjności i funkcjonalności portalu Fezi.pl. – dodaje.

W ramach nowo-powstającego projektu realizowanego przez LOCITECH, ściśle związanego z geolokalizacją, użytkownicy portalu Fezi.pl będą mieli możliwość korzystania z oferty Fezi.pl poprzez mobilną technologię. Obejmować to będzie także możliwość posługiwania się przy dokonywaniu zakupów na portalu zakupów grupowych elektronicznym systemem identyfikacji, nie wymagającym drukowania papierowych voucherów, a także możliwością korzystania z zakupów grupowych bez dostępu do komputera oraz drukarki. – Oznacza to, że aby kupić i wykorzystać usługę lub produkt nie będzie potrzebny dostęp do drukarki, a cała operację będzie można przeprowadzić na smartfonie. – wyjaśnia Kamil Kuchta

Jednocześnie dostęp do bazy użytkowników grupy IN POINT która wynosi około 250 000 użytkowników  ma pozwolić na szybki wzrost zainteresowania projektem GOPLACES co bezpośrednio ma wpłynąć na powodzenie biznesowe projektu. Oba projekty uzupełniają się wzajemnie co pozwala na ograniczenie kosztów wdrożenia systemu GOPLACES oraz uzyskaniu zupełnie nowego kanału sprzedaży ofert publikowanych na portalu Fezi.pl. Równocześnie, sieć handlowców IN POINT będą oferowali klientom IN POINT również usługi GOPLACES.

– Wstępne analizy potwierdzają, iż w okresie od dwóch do trzech miesięcy, oba projekty zostaną ściśle ze sobą zintegrowane, konsekwencją czego będzie powstanie pierwszej platformy mobilno-internetowej pozwalającej na korzystanie z promocji ofert przedstawianych za pośrednictwem portalu zakupów grupowych Fezi.pl.– mówi prezes IN POINT.

Hanna LaskowskaZakupy grupowe z geolokalizacją

Podziel się!

O autorze

hania