Jedną z najbardziej kontrowersyjnych form reklamy jest pozycjonowanie wyników w wyszukiwarkach- użytkownik często napotyka na reklamy nie zdając sobie z tego sprawy.
IAB Polska przedstawiła swoje stanowisko odnośnie prezentowania „płatnych” treści w wynikach wyszukiwarek. W dokumencie IAB przytacza przykład Google’a, który to w bardzo wyraźny sposób przedstawia płatne ekspozycje.
Główne zalecenie IAB jest dość oczywiste: „Podczas prezentacji wyników działania systemów wyszukiwawczych, podobnie jak w przypadku np. audycji telewizyjnych, widzowie powinni być poinformowani, czy oglądają program sponsorowany, reklamę czy też obiektywny materiał informacyjny.”.
IAB pozostawiają jednocześnie formę tego przekazu właścicielowi danej witryny.
Szkoda tylko, że IAB powołując się na zachodnie przykłady (Google, Yahoo, AltaVista) nie spoglądają na krajowego NetSprinta, który to robi w bardzo Czytelny i zrozumiały dla użytkownika sposób.
http://www.iab.pl
http://www.netsprint.pl
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.