Jedną z najbardziej kontrowersyjnych form reklamy jest pozycjonowanie wyników w wyszukiwarkach- użytkownik często napotyka na reklamy nie zdając sobie z tego sprawy.
IAB Polska przedstawiła swoje stanowisko odnośnie prezentowania „płatnych” treści w wynikach wyszukiwarek. W dokumencie IAB przytacza przykład Google’a, który to w bardzo wyraźny sposób przedstawia płatne ekspozycje.
Główne zalecenie IAB jest dość oczywiste: „Podczas prezentacji wyników działania systemów wyszukiwawczych, podobnie jak w przypadku np. audycji telewizyjnych, widzowie powinni być poinformowani, czy oglądają program sponsorowany, reklamę czy też obiektywny materiał informacyjny.”.
IAB pozostawiają jednocześnie formę tego przekazu właścicielowi danej witryny.
Szkoda tylko, że IAB powołując się na zachodnie przykłady (Google, Yahoo, AltaVista) nie spoglądają na krajowego NetSprinta, który to robi w bardzo Czytelny i zrozumiały dla użytkownika sposób.
http://www.iab.pl
http://www.netsprint.pl
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!