zanox: rośniemy szybciej niż rynek

Rynek marketingu internetowego w modelu „płać za sukces” urósł w zeszłym roku o 30%, a jego wartość wyniosła ok 50 mln złotych. zanox w Polsce w 2008 roku zwiększył przychód o ponad 35% w stosunku do planów, rok 2009 też zapowiada się dobrze dla marketingu w modelu „płać za sukces”, dlatego zarząd zanox przyjął nową strategię rozwoju w regionie Europy Centralnej i Wschodniej, w tym także polskiego biura.
W trakcie kryzysu firmy poszukują skutecznego narzędzia promocji i pozyskiwania nowych klientów. Stąd nie dziwi fakt rosnącego zainteresowania wśród reklamodawców  korzystnym modelem rozliczania kampanii w internecie – płać tylko za sukces. 2008 był rokiem przełomowym, zarówno dla całego sektora perfomance marketingu, jak i lidera tego rynku w naszym kraju. Po wejściu na polski rynek w 2005 roku, otwarciu biura w lutym 2008 roku i doskonałych wynikach sprzedażowych zanox’a w Polsce w zeszłym roku, zarząd firmy przyjął strategię ekspansji na wszystkie rynki Europy Centralnej i Wschodniej. Nowa strategia oznacza, że zanox rozpocznie działania między innymi w Rosji, krajach Nadbałtyckich, Węgrzech, Rumunii czy Bułgarii.

W tym celu została stworzona nowa struktura organizacyjna firmy w regionie, na której czele stanął Amerykanin na stałe mieszkający w Niemczech – Gregory Binsfeld – jako dyrektor regionu Europy Centralnej i Wschodniej, a jego prawą ręką został Polak – Maciej Wyszyński – który będzie pełnił funkcję Executive Sales Director. Zarząd zanox przyznał nowy budżet na rozwój struktury w naszym regionie, a Polska ma się stać jego centralnym punktem. W  tym celu do zespołu odpowiadającego za działanie w Europie Centralnej i Wschodniej dołączą nowi pracownicy.

– Otwarcie biura w Polsce w zeszłym roku i nasze działania w 2008 roku były egzaminem, który zdaliśmy na piątkę z plusem – mówi Maciej Wyszyński, Executive Sales Director w zanox. Wyniki sprzedażowe za zeszły rok są zdecydowanie lepsze niż planowaliśmy i przekroczyły nasze cele o 35%. Dzięki czemu wiemy, że rośniemy szybciej niż cały rynek reklamy w modelu „płać za efekt” w Polsce, który w zeszłym roku urósł o 30%. Zakładając, że rynek reklamy online w 2008 roku był wart 1 miliard złotych, wartość rynku reklamy afiliacyjnej stanowiła 5% wartości całego rynku reklamy online, czyli ok 50 mln zł  – dodaje Wyszyński z zanox.

Kryzys na rynku, a także atrakcyjny model rozliczeniowy zanox spowodował, że reklamodawcy coraz chętniej korzystają z marketingu w modelu „płać za sukces” w Polsce i Europie Centralnej i Wschodniej. Wśród nowych klientów firmy są między innymi: Cetelem Polska, Netia, ING Bank, Galeria VOX, Esky.pl, BravoFly.com, Centerparcs.pl, Travelnow.pl w Polsce, Quelle w Rumunii i UPC Broadband w Czechach.

– Cieszymy się, że rozpoczęliśmy współpracę z kolejnym dużym partnerem w ramach rozliczeń „płać za efekt”. Liczymy na zwiększenie sprzedaży z tego kanału i dobrą współpracę z wydawcami, która zaowocuje profitami dla obu stron – mówi Maciej Majerczak, dyrektor departamentu sprzedaży bezpośredniej Cetelem Bank S.A.

zanox.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top