Prokom Software SA zakończył wdrożenie w oparciu o aplikacje Peregrine: Asset Center i Service Center rozwiązania pozwalającego na optymalne zarządzanie infrastrukturą informatyczną w PTK Centertel. Wdrożenie było realizowane z firmą OPTIX Sp z o.o., wchodzącą w skład Grupy Kapitałowej Prokom Software.
Wdrożenie objęło wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania Trouble Ticketing (obsługa zgłoszeń informatycznych) i Asset Management (zarządzanie zasobami IT) w centrali i w oddziałach firmy, budowę
i wspomaganie procesów nabywania i leasingowania zasobów IT, wspomaganie zarządzania kosztami nabywania, użytkowania i likwidacji zasobów IT oraz wspomagania serwisu zasobów informatycznych firmy. Realizacja projektu rozpoczęła się w PTK Centertel jesienią 2001 roku, po tym jak wdrożony rok wcześniej system Tivoli Service Desk przestał być rozwijany przez firmę IBM.
„Spodziewamy się w perspektywie roku osiągnąć znaczącą bo sięgającą 10% redukcję kosztów TCO (Total Cost Ownership), nie rezygnując jednocześnie z wysokiej jakości świadczonych usług. Będzie to możliwe dzięki optymalnemu wykorzystaniu infrastruktury informatycznej przy efektywnym gospodarowaniu kosztami jej eksploatacji. Okazało się że dzięki platformie Peregrine jesteśmy w stanie dążyć np. do eliminacji kosztów ukrytych czy poprawy efektywności zakupów licencji oraz zwiększenia kontroli dostawców zewnętrznych przez rzeczywistą ewidencję zasobów informatycznych tj. sprzętu, oprogramowania, licencji czy ewidencję umów serwisowych.” – mówi Tomasz Matuła, Sponsor projektu i Kierownik Biura Usług Wewnętrznych PTK Centertel. „Aby uprościć kontakt z HelpDesk zdecydowaliśmy się na przeniesienie do intranetu wszystkich papierowych wniosków i formularzy. Rozpoczęliśmy także rozwijanie narzędzi tzw. selfservice (tj. FAQ, selfhealing, bazy wiedzy dla klientów wewnętrznych, przedłużanie ważności kont w systemach informatycznych, odblokowywanie haseł, delegacja uprawnień kierowniczych itp.) ułatwiających pracownikom samodzielne rozwiązywanie pojawiających się prostych problemów.”- dodaje Tomasz Matuła.
Platforma spełnia wymagania nie tylko HelpDesku, ale całego Pionu Technologii Informatycznych. System, oprócz obsługi zgłoszeń i problemów informatycznych, obsługuje takie zdarzenia, jak prace cykliczne, awarie, planowane wyłączenia infrastruktury IT, wspomaganie zarządzania zmianami (change management). Konsultanci HelpDesku mają dostęp do szeregu danych na temat klienta, jego problemów, najczęściej stosowanych rozwiązań (baza wiedzy), informacji o awariach, planowanych przerwach w pracy serwera itp. Dzięki temu każda sytuacja, nawet najbardziej wyjątkowa, może być obsługiwana przez system tak, jakby była standardowa.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.