Pracujący internauci postrzegają obecność w serwisach społecznościowych dla profesjonalistów jako sposób na znalezienie nowej pracy, ale tylko co trzeci użytkownik zdecydowałby się na zamieszczenie linku do swojego profilu w CV – to wnioski z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) i serwis społecznościowy Profeo.pl.
Większość (70,3%) pracujących użytkowników biznesowych portali społecznościowych uważa, że chęć znalezienia nowej pracy jest najważniejszym powodem, dla którego internauci decydują się na założenie profilu w takich serwisach.
Pozostałe, najczęściej wymieniane motywy aktywacji konta w takim portalu, to możliwość poszerzania kontaktów branżowych oraz chęć zaprezentowania własnych kompetencji. Dla prawie połowy badanych powodem obecności w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów jest możliwość wymiany wiedzy i dyskusji na forum. Równie często wymienianym celem jest budowanie profesjonalnego wizerunku w Internecie.
Tylko 36% badanych, użytkowników społecznościowych serwisów typu biznesowego, dodałoby link do profilu w takim portalu do swojego życiorysu. – Internauci nie wykorzystują w pełni narzędzi dostępnych w biznesowych serwisach społecznościowych. Merytoryczne dyskusje z naszym udziałem lub profesjonalny, zawodowy blog mogą wyróżnić naszą aplikację spośród propozycji innych kandydatów, a to szczególnie ważne, gdy sytuacja na rynku pracy jest trudna i rośnie konkurencja wśród osób poszukujących nowego zajęcia. Prezentacja w serwisie biznesowym ma jednak znacznie więcej zastosowań niż tylko wsparcie procesu rekrutacji. Na świecie tego typu portale są coraz bardziej świadomie wykorzystywane do prezentowania własnej wiedzy, kompetencji i budowania profesjonalnego wizerunku w Internecie. Dobra marka, zbudowana z użyciem społecznościowych narzędzi, może szybko przełożyć się na nowych partnerów biznesowych czy nowe kontrakty – komentuje Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl
Pracujący internauci chętnie pochwaliliby się obecnemu szefowi swoim profilem w biznesowym portalu społecznościowym. Połowa badanych (53%) deklaruje, że zaprosiłaby przełożonego do listy kontaktów w takim portalu.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.