Zimowa turystyka popularna w Internecie

Przed nami czas wyjazdów, ferii oraz zimowego odpoczynku z dala od pracy, zgiełku i codziennych obowiązków. Z raportu ‘Turystyka internautów’ opracowanego przez Gemius SA, Travelplanet.pl oraz Wakacje.pl wynika, że prawie 30 proc. internautów zamierza w ciągu najbliższych trzech miesięcy skorzystać z oferty biur podróży i udać się na zasłużony odpoczynek. Jednak, chociaż tak duża liczba osób zdecydowała się na zimowy wyjazd, aż 60 procent z nich nie dokonało jeszcze rezerwacji wycieczek. Dla pracowników biur podróży i portali turystycznych jest to wyraźny sygnał do wzmożonej pracy.

Raport ‘Turystyka internautów’ powstał z myślą o określeniu, w jaki sposób użytkownicy sieci korzystają z usług biur podróży, jakie są ich zwyczaje urlopowe i jakie miejsca na świecie najchętniej odwiedzają w ramach wyjazdów urlopowych. Jego autorom zależało na stworzeniu cennego źródła informacji o oczekiwaniach i zwyczajach wyjazdowych internautów, tak aby było ono cenną wskazówką dla pracowników sektora turystycznego w tworzeniu oferty oraz promocji propozycji wyjazdowych. Informacje zawarte w raporcie mówią zarówno o tym, jak internauci spędzali urlopy letnie, oraz jakie mają plany wyjazdowe w najbliższych miesiącach.

Podobnie jak w okresie letnich wakacji, najpopularniejszym celem podróży osób deklarujących wyjazd są kraje europejskie – chęć spędzenia urlopu na Starym Kontynencie wskazało 48,7 proc. spośród internautów planujących wyjazd zimowy, przy czym ponad połowa osób wybierających się w najbliższym czasie na urlop poza granice kraju wybierze Włochy (56,2 proc.).

Drugim w kolejności najpopularniejszym wśród respondentów krajem jest Austria – 28,5 proc. wskazań. Słowacja i Czechy – nasi najbliżsi sąsiedzi – zostały wskazane przez odpowiednio 14,5 i 2,5 proc. internautów planujących wyjazd w sezonie zimowym.

W procesie podejmowania decyzji o miejscu planowanego urlopu lub o wyborze biura podróży największy odsetek internautów planujących wyjazd (63,4 proc.) wykorzystuje internet, jako podstawowe źródło informacji. Kolejnymi miejscami poszukiwania informacji dla internautów są rodzina i znajomi (38,3 proc.), pracownicy biur podróży (26,5proc.) oraz foldery informacyjne (26,3 proc.). Powyższe dane sugerują, że internet oraz rodzina/znajomi są wyjątkowo istotne przy planowaniu urlopu przez użytkowników sieci, stąd też ważne z punktu widzenia biur podróży powinno być udostępnianie i częste aktualizowanie swojej oferty on-line, jak też umożliwianie kontaktu, w tym też zadawania pytań konsultantom biura, drogą elektroniczną. Raport wskazał wyraźnie, że dopiero po szczegóły i bardziej konkretne wiadomości internauci zwracają się do pracowników biur podróży.

W badaniu analizie poddane zostało korzystanie z usług biur podróży w ciągu ostatnich 6 miesięcy oraz plany skorzystania z takich usług w przeciągu najbliższych 3 miesięcy. Raport był współtworzony przez: Travelplanet.pl, Wakacje.pl oraz Gemius SA.

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry