Zła jakość oprogramowania – badania Compuware

Opublikowano: 28 czerwca 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

500 tys. euro traci rocznie przedsiębiorstwo przez złą jakość oprogramowania– wynika z badań Compuware.

Compuware Corporation ogłosiła wyniki badania, z których wynika, że 64% przedsiębiorstw podczas wdrażania nowej aplikacji nie przeprowadza ilościowej oceny ryzyka jej awarii. Oznacza to, że duża liczba firm nie ma możliwości oceny ryzyka a także nie jest w stanie ocenić jakości używanego oprogramowania. Blisko 74% respondentów podaje, iż straty ich przedsiębiorstwa spowodowane złą jakością oprogramowania sięgają 500 tys. euro rocznie. Skutki te są jeszcze bardziej dotkliwe w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 5 tys. pracowników – w tej kategorii 15% respondentów ocenia straty na ponad 1 mln euro rocznie. Badaniem objęto 358 dyrektorów ds. informatycznych dużych firm w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

„Wyniki tych badań są niepokojące” – powiedział Marek Dróżdż z polskiego oddziału Compuware. „Ryzyko powinno być mierzone i monitorowane w trakcie opracowywania aplikacji, tak aby przedsiębiorstwo mogło podjąć decyzję o wdrożeniu na podstawie ryzyka, jakie jest gotowe zaakceptować. Firmy powinny mieć gwarancję, że elementy aplikacji o najbardziej krytycznym znaczeniu zostały rygorystycznie przetestowane w celu zminimalizowania ryzyka awarii. Dla przykładu, w aplikacji handlu elektronicznego jest oczywiste, że nie można podjąć rozsądnej decyzji o jej wdrożeniu bez znajomości ryzyka awarii funkcji odpowiedzialnych za obsługę płatności. Jeśli przedsiębiorstwa nie podejmą działań na rzecz oceny ryzyka i ukierunkowania testów na taką ocenę, straty spowodowane złą jakością aplikacji będą stale rosły”.

„Dział informatyczny jest często obwiniany za złą jakość oprogramowania. Jednak zła jakość w wielu przypadkach jest spowodowana presją ze strony pionu biznesowego na oddanie aplikacji do eksploatacji. Główną zaletą podejścia do testowania opartego na ocenie ryzyka jest wyeliminowanie takiego jednostronnego obwiniania, gdyż kierownictwo ponosi część odpowiedzialności za sukces lub niepowodzenie nowej aplikacji. Jest to sytuacja całkiem inna niż wówczas, gdy kierownictwo przypisuje sobie wszystkie zasługi, a dział informatyczny jest obciążany całą winą” – zakończył Marek Dróżdż.

http://www.compuware.com

Sylwester KozakZła jakość oprogramowania – badania Compuware

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.