Miniony rok był piątym rokiem istnienia portalu Wakacje.pl najstarszej firmy turystycznej w polskim internecie. W 2003 wartość sprzedanych roku usług turystycznych wyniosła 6 457 tys. złotych. W stosunku do roku 2002 stanowi to wzrost o ponad 85%. Zysk netto wzrósł o 160 % osiągając 250 tys. zł.
Wakacje.pl pozyskały 20 nowych domen popularnych turystycznie krajów, co znacznie ułatwiło internautom dostęp do poszukiwanych produktów. Wymagało to od firmy dużych nakładów, ponieważ domeny te zostały odkupione od wcześniejszych użytkowników.
W minionym roku Wakacje.pl rozwinęły współpracę partnerską z kolejnymi portalami internetowymi. Systemem partnerskim objęto takie serwisy, jak: Narty.pl, Bankier.pl oraz Trader.pl.
W marcu 2003 roku rozpoczęły sprzedaż biletów lotniczych. W elektronicznym systemie rezerwacji można zarezerwować lot, wybrać liczbę pasażerów, linię lotniczą oraz rodzaj taryfy. Z przedsięwzięć nie komercyjnych, nie generujących zysku, jedynie zwiększających zadowolenia internautów można wymienić utworzenie Forum Turystycznego oraz działu targi i czasopisma.
Portal zatrudnia 15 osób etatowo i 5 osób na stałe współpracujących. Firma posiada własne, solidne zaplecze finansowe i techniczne, od 4 lat przynosi stale rosnące zyski. Z przeprowadzonego badania NetTrack na koniec czerwca 2003 roku przez SMG/KRC Poland Media wynika, że wakacje.pl znalazły się w pierwszej 20 jako jedyny polski portal turystyczny.
Generalnie planujemy pędzić do przodu, robić lepiej, szybciej i bardziej przyjaźnie dla klienta – nie tracimy czasu na szukanie inwestora – przyjdzie sam i oceni nas po tym jak pracujemy – powiedział Mariusz Panek Dyrektor Finansowy Wakacje.pl. Firma działa tak, że każda podjęta inwestycja przynosi szybko wzrost nakładów i przyczynia się do wzbogacenia kapitałowego i technicznego firmy. Nic na kredyt, wszystko co jest podnosi wartość portalu. Zarząd firmy jest zainteresowany wyłącznie inwestorem mającym doświadczenie w branży turystycznej i internetowej. A takiego podmiotu, jak dotąd w Polsce nie ma. Od pewnego czasu portalowi bardzo uważnie przyglądają się amerykanie.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...