Jakby zamknąć tak dziesięć firm rejestrujących, to z internetu zniknęłoby 83 proc. spamu. Tak przynajmniej wynika z raportu, który stworzyła antyspamowa firma Knujon. Zbadała ona 900 akredytowanych w ICANN rejestratorów domen. Okazało się iż spamerzy rejestrują swoje domeny tylko przez niewielką grupkę firm.
Czy firmy te robią to celowo? Trudno powiedzieć. Knujon chce przekonać wspólników w spamowaniu, by oczyścili swą działalność i usunęli domeny spamerów ze swego portfolio. To co się dzieje może wcale nie wynikać ze złej woli. Wielu rejestratorom po prostu brak dość pracowników na pilnowanie tej sprawy, albo po prostu się nie znają na kwestiach spamu, brak im efektywnej polityki kontrolnej.
Przypatrzmy się liście winowajców:
1. Xin Net Cyber Information Company
2. eNom
3. Network Solutions
4. Register.com
5. Planet Online
6. Regtime Ltd.
7. OnlineNIC Inc.
8. Spot Domain LLC
9. Wild West Domains
10. Hichina Web Solutions
Knujon stworzył ją na podstawie takich czynników jak liczbya zgłoszonych spamerskich domen na rejestratora, liczba spamowych wiadomości wysłanych z tych domen i procent podejrzanych domen w całym portfolio rejestratora.
To już druga taka lista przygotowana przez Knujon. Za pierwszym razem były na niej takie firmy jak Beijing Innovative Networks i Joker. Obaj rejestratorzy dostali ostrzeżenia z ICANN, że jak coś ze spamem nie zrobią, to stracą akredytację. Firmy poszły na układ i oczyściły swoje portfolio.
Sprawa z Xin Netem – to bardzo dziwna historia. Ta firma utrzymuje teraz 9346 spamowe domeny, więcej niż było ich w Beijing Innovative Networks, ale nigdy żadnych ostrzeżeń od ICANN nie dostała. I to pomimo, że Knujon zalecał wystawienie takich ostrzeżeń.
Z kolei i eNom i Spot Domain uznały, iż metodologia antyspamerskiej firmy jest podejrzana i zakwestionowały cały raport.
Trzeba przyznać, że polscy rejestratorzy są na tym tle bardzo w porządku.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.