Gry społecznościowe, dostępne chociażby w takich serwisach jak NK.pl czy Facebook, w dużej mierze zarabiają na dodatkowych, płatnych dobrach wirtualnych. W samą grę bawić się można za darmo, ale można również wykupić dodatkowe usprawnienia za realną walutę. Rosnące znaczenie w strukturze zysków producentów takich gier mają jednak działania reklamowe.
Firma eMarketer szacuje, że reklamodawcy wydadzą w tym roku na całym świecie około 220 mln dolarów na promocję w grach społecznościowych. Oznacza to wzrost z 183 mln w roku poprzednim. W 2011 r. ma być jeszcze lepiej – szacunki mówią o 293 mln dolarów zostawionych w tej dziedzinie elektronicznej rozrywki. Warto dodać, że powyższe liczby nie uwzględniają reklam na urządzeniach mobilnych.
220 mln dolarów może nie być wynikiem imponującym w kontekście 1,6 mld dolarów, jakie w samych tylko Stanach Zjednoczonych wygenerować mają wirtualne dobra. 80 proc. dochodów Zynga, producenta takich hitów jak FarmVille czy Mafia Wars pochodzi ze sprzedaży płatnych udogodnień w grach. Firma zainteresowana jest jednak poważnie rynkiem reklamowym.
Reklamy mogą być ważnym elementem naszej strategii biznesowej – mówił w lipcu Mark Pincus, szef Zynga. Dodał jednocześnie, że powstać muszą nowe formy reklamowe, odpowiednie dla gier społecznościowych.
Źródła: eMarketer, VentureBeat
Wpisy promowane
- Jak programy lojalnościowe zwiększają sprzedaż oraz budują lojalność Twoich klientów? Zobacz, co mówi o tym najnowszy raport Motivation Direct!Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation ...
- Elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo – co firmy zyskują dzięki pracy w chmurze?Firmy potrzebują dziś elastycznego środowiska IT, które nadąży za zmianamiSzybko zmieniający się rynek, presja kosztowa i rosnące wymagania klientów sprawiają, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!