220 mln dolarów wydanych w tym roku na reklamy w grach społecznościowych

Opublikowano: 12 sierpnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Gry społecznościowe, dostępne chociażby w takich serwisach jak NK.pl czy Facebook, w dużej mierze zarabiają na dodatkowych, płatnych dobrach wirtualnych. W samą grę bawić się można za darmo, ale można również wykupić dodatkowe usprawnienia za realną walutę. Rosnące znaczenie w strukturze zysków producentów takich gier mają jednak działania reklamowe.

Firma eMarketer szacuje, że reklamodawcy wydadzą w tym roku na całym świecie około 220 mln dolarów na promocję w grach społecznościowych. Oznacza to wzrost z 183 mln w roku poprzednim. W 2011 r. ma być jeszcze lepiej – szacunki mówią o 293 mln dolarów zostawionych w tej dziedzinie elektronicznej rozrywki. Warto dodać, że powyższe liczby nie uwzględniają reklam na urządzeniach mobilnych.

220 mln dolarów wydanych w tym roku na reklamy w grach społecznościowych 1220 mln dolarów może nie być wynikiem imponującym w kontekście 1,6 mld dolarów, jakie w samych tylko Stanach Zjednoczonych wygenerować mają wirtualne dobra. 80 proc. dochodów Zynga, producenta takich hitów jak FarmVille czy Mafia Wars pochodzi ze sprzedaży płatnych udogodnień w grach. Firma zainteresowana jest jednak poważnie rynkiem reklamowym.

Reklamy mogą być ważnym elementem naszej strategii biznesowej – mówił w lipcu Mark Pincus, szef Zynga. Dodał jednocześnie, że powstać muszą nowe formy reklamowe, odpowiednie dla gier społecznościowych.

Źródła: eMarketer, VentureBeat

Dawid Zaraziński220 mln dolarów wydanych w tym roku na reklamy w grach społecznościowych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.