Temat handlowania twitterowymi nickami poruszaliśmy w listopadzie ubiegłego roku przy okazji opisywania przejęć kont @BreakingNews przez stację MSNBC oraz @cnnbrk przez CNN. Podobną transakcję zawała ostatnio firma IdeaLab, która przejmując domenę Tweetup.com, jednocześnie „zapewniła sobie dostęp” do konta @tweetup.
Tego typu sprawy budzą kontrowersje z dwóch przynajmniej powodów. Po pierwsze są niezgodne z regulaminem Twittera. Po drugie – i zapewne ważniejsze – pokazują, że loginy, nicki, nazwy użytkowników w popularnych serwisach mają coraz większą wartość rynkową i coraz częściej są przedmiotem wielodolarowych przejęć.
Wspomniana wyżej firma IdeaLab przejęła domenę Tweetup.com. Podstawą działającego w jej ramach serwisu jest oczywiście konto na Twitterze – @tweetup, które firma kupiła od operatora serwisu tweetups.org. Trudno oczywiście winić IdeaLab za celowe łamanie regulaminu serwisu – w końcu chodzi o biznes oparty na popularności mikrobloga. Firma zabezpieczyła się jednak i zarejestrowała również konto @tweetupdotcom.
Jesteśmy przekonani, że tego typu przejęć i transakcji będziemy z czasem obserwować coraz więcej.
Źródło: Fusible.com
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.