Aż 4% wszystkich komputerów-zombie podłączonych do Internetu we wrześniu pochodziło z Polski – podała firma Symantec w swoim raporcie, „The State of Spam”. Największą ilość „zombie” zarejestrowano w tym czasie w Turcji (12%), Brazylii (9%) oraz Rosji (8%).
Terminem „zombie” określa się komputer, który wykonuje polecenia cyberprzestępców bez wiedzy ich właścicieli i jest wykorzystywany do nielegalnych celów – choćby do dystrybucji spamu czy przechowywania internetowych stron reklamowych. Cyberprzestępcy coraz chętniej korzystają z przechwyconych komputerów do wysyłania niechcianych wiadomości. Od sierpnia do września odnotowano wzrost aż o 101% w ilości aktywnych komputerów-zombie rozsyłających spam.
We wrześniu eksperci z firmy Symantec zaobserwowali również większą ilość spamu ze złośliwym oprogramowaniem – ukrytego w kodzie źródłowym wiadomości lub w postaci załączników. O ile zainfekowane maile stanowią nadal niewielki procent całego spamu, to znacząca jest już dynamika wzrostu. Od czerwca do września 2008 r. procent złośliwego oprogramowania wykrytego w wiadomościach elektronicznych zwiększył się dwunastokrotnie.
„Wyniki najnowszego raportu o spamie wskazują na coraz agresywniejsze wykorzystywanie destrukcyjnych narzędzi przez cyberprzestępców do rozsyłania spamu – powiedział Andrzej Kontkiewicz z firmy Symantec Polska. – Użytkownicy muszą być ostrożni, szczególnie w przypadku maili pochodzących od nieznanych osób i zawierających dziwne treści. Takie wiadomości najlepiej od razu kasować i absolutnie nie otwierać załączników z plikami typu RAR czy ZIP”.
Najczęściej wykrywane we wrześniu próbki złośliwego kodu w spamie to różne odmiany podobnych koni trojańskich (łącznie 13,4%), Downloader (program, który ściąga na komputer dodatkowe złośliwe oprogramowanie; łącznie 11,8%) i Infostealer (koń trojański wykradający dane dotyczące bankowości internetowej, np. loginy i hasła, zawartość formularzy na stronach www; łącznie 11.1%).
Inne wnioski z najnowszego raportu o spamie:
– we wrześniu spam osiągnął poziom 78% wszystkich wysyłanych wiadomości (80% miesiąc wcześniej).
– 24% spamu dotyczyło usług internetowych (27% w sierpniu), 20% – zagadnień finansowych (17% w sierpniu), 18% – konkretnych produktów (20% w sierpniu).
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.