6 złotych zasad każdego specjalisty SEO

Specjaliści SEO są różni – preferują odmienne dania, mają inne fryzury, a nawet budzą się o różnych porach. Ale jedno ich łączy – zasady, które wypracowali w ciągu wielu lat pozycjonowania stron. Są to zasady niezbywalne (no chyba, że inaczej powie któryś z algorytmów Google) i fundamentalne, dzięki którym możliwe jest uzyskiwanie wysokich pozycji stron w wynikach wyszukiwania. Poznajemy je – oto 6 najważniejszych zasad specjalisty SEO!

Zasada 1 – Uczynić Internet lepszym miejscem

6 złotych zasad każdego specjalisty SEO 1Cóż, być może brzmi górnolotnie, ale rzeczywiście tak jest w praktyce! I to nie tylko dlatego, że specjaliści SEO mają tak wielkie serca i w życiu kierują się najpiękniejszymi ideami. Jest to zasada wykreowana przez… Google, która poprzez swoją wyszukiwarkę pragnie jak najlepiej rozpoznawać intencje użytkowników i prezentować im wysokiej jakości wyniki, które będą spełniać ich oczekiwania. Specjalista SEO dostosowuje więc swoje działania do wytycznych Google, a te w tym wypadku brzmią jednoznacznie – „strony internetowe mają dobrze wyglądać, działać i być przydatne!”. Chcąc nie chcąc – pozycjonerzy czynią więc Internet lepszym. I oby tak pozostało!

Zasada 2 – Dobrać najlepsze słowa kluczowe

A najlepsze, znaczy też adekwatne i realne w kontekście pozycjonowania. Nie ukrywajmy – keywordsy zawsze były i będą podstawą SEO, nawet pomimo aktualizacji algorytmów i różnych zmian koncepcji w Google. Każdy specjalista SEO zna doskonale narzędzia do researchu słów kluczowych, wie na jakie parametry zwracać uwagę i potrafi wybrać najlepsze rozwiązania – również pod kątem konkurencyjności. A przynajmniej powinien, by szanse na wysokie pozycje były realne, a klient zadowolony.

Zasada 3 – Zoptymalizować pozycjonowaną stronę

Pracy w tym elemencie zawsze jest dużo – trzeba zadbać o meta tagi, zbadać treści i linki, sprawdzić szybkość wczytywania się strony, błędy, responsywność, wygląd, hierarchię informacji… Można tak wymieniać właściwie w nieskończoność, ale cóż począć – to absolutnie niezbędne, by uzyskać wysokie pozycje. Odpowiednia optymalizacja strony i zwrócenie uwagi na każdy jej element pod kątem SEO, pozwoli dostosować ją zarówno do potrzeb użytkownika, jak również wymogów Google.

Zasada 4 – Zadbać o treści na stronie

Wszędzie ten content – trąbią o tym wszystkie portale marketingowe, a coraz częściej mówią o nim też specjaliści SEO. I nie ma się czemu dziwić – Panda patrzy, a Google i użytkownicy wymagają tego, że wchodząc na stronę, ujrzą tam wysokiej jakości treści, obrazki i filmy, które jednocześnie będą odpowiedzią na ich potrzeby. Specjalista SEO musi więc zadbać o to, aby treść na stronie była unikalna i adekwatna – zleca ją, zaopatruje w linki i słowa kluczowe, wstawia na stronie – wszystko po to, by uzyskać wysokie pozycje.

Zasada 5 – Zadbać o linki

I to zarówno te wychodzące, jak i przychodzące, bo to w końcu one są fundamentem popularności strony w Internecie i wysokich pozycji w Google. A sposobów zdobywania linków jest bardzo dużo – każdy ze specjalistów obiera różne strategie i ma swoje sposoby. Social media, blogi, wysokiej jakości strona internetowa – linki można pozyskiwać wszędzie i chociaż nie jest to proste, zdecydowanie przynosi doskonałe efekty. Oczywiście w zakres tej zasady wchodzi również sprawdzanie profilu linków strony i jego poprawa.

Zasada 6 – Analizować i wdrażać

Żadne działania SEO nie mogłyby być skuteczne, gdyby nie analiza strony internetowej klienta, konkurencji, słów kluczowych, profilu linków i setek innych rzeczy. Oczywiście wiąże się z tym konieczność korzystania z różnych narzędzi analitycznych (i to nie tylko Google Analytics!) oraz duża wiedza marketingowa. Specjalista SEO musi być biegły w różnych kwestiach, a ta zasada jest niezwykle ważna i to właśnie dzięki niej możliwe jest opracowanie odpowiedniej strategii działania.

Ciężkie życie specjalisty SEO?

Oczywiście tych zasad – ważniejszych i mniej istotnych – jest dużo więcej, jednak wymienione wyżej są fundamentalne. Czy ciężko się do nich stosować?” Nie, wystarczy odrobina doświadczenia i… pasja” – odpowiada jeden ze specjalistów SEO – mateusz-kozlowski.pl.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top