Mimo że 86% polskich firm z sektora MŚP ma dostęp do internetu szerokopasmowego, a 65% posiada własną stronę internetową, to tylko 21% pracowników korzysta z mediów społecznościowych i zaledwie 7% z rozwiązań w tzw. „chmurze”. O tym, jak skuteczniej korzystać z potencjału internetu mówi Centrum Cyfrowe, które stworzyło Katalog Kompetencji Cyfrowych Małych Firm.
W Polsce 67% wszystkich osób aktywnych zawodowo jest zatrudnionych w małych firmach, których działalność przekłada się na 50% krajowej wartości dodanej brutto. Sektor MŚP to zatem dominująca siła polskiej gospodarki. Centrum Cyfrowe zastanawia się czy jego wpływ na polskie PKB byłby większy, gdyby pracownicy i właściciele małych firm rozwijali swoje umiejętności cyfrowe?
Według Komisji Europejskiej kompetencje cyfrowe to umiejętności wymagane do tego by swobodnie i krytycznie posługiwać się technologiami cyfrowymi w czasie wolnym, edukacji i komunikacji. Także w biznesie. Dlatego zespół badawczy Centrum Cyfrowego – na potrzeby programu szkoleniowego firmy Google – przeprowadził badania na wyselekcjonowanej grupie małych i średnich przedsiębiorstw na terenie Polski. Ich efektem jest Katalog Kompetencji Cyfrowych.
Katalog ułatwić ma przedsiębiorcom kształtowanie indywidualnej ścieżki rozwoju umiejętności cyfrowych oraz pomóc w przełamaniu barier utrudniających korzystanie z nowych technologii w prowadzeniu działalności gospodarczej, a w konsekwencji, poprawić ich konkurencyjność.
Katalog powstał na podstawie wyników badania terenowego prowadzonego od września 2015 r. do stycznia 2016 r. przez badaczy Centrum Cyfrowego, na grupie 30 wyselekcjonowanych małych firm z różnych obszarów Polski. W bezpośrednich rozmowach, właściciele i pracownicy małych firm zostali zapytani o wykorzystanie internetu i urządzeń mobilnych w codziennym prowadzeniu firmy. Dzięki tym rozmowom badacze zdefiniowali jakie są najważniejsze obszary działalności małych firm i jakie korzyści mogą w nich odnosić przedsiębiorcy stosujący w swojej pracy technologie cyfrowe.
Analiza informacji zgromadzonych na podstawie tych rozmów dostępna jest bezpłatnie w postaci raportu. Bezpośredni link do wersji PDF — klik.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.