Mimo że 86% polskich firm z sektora MŚP ma dostęp do internetu szerokopasmowego, a 65% posiada własną stronę internetową, to tylko 21% pracowników korzysta z mediów społecznościowych i zaledwie 7% z rozwiązań w tzw. „chmurze”. O tym, jak skuteczniej korzystać z potencjału internetu mówi Centrum Cyfrowe, które stworzyło Katalog Kompetencji Cyfrowych Małych Firm.
W Polsce 67% wszystkich osób aktywnych zawodowo jest zatrudnionych w małych firmach, których działalność przekłada się na 50% krajowej wartości dodanej brutto. Sektor MŚP to zatem dominująca siła polskiej gospodarki. Centrum Cyfrowe zastanawia się czy jego wpływ na polskie PKB byłby większy, gdyby pracownicy i właściciele małych firm rozwijali swoje umiejętności cyfrowe?
Według Komisji Europejskiej kompetencje cyfrowe to umiejętności wymagane do tego by swobodnie i krytycznie posługiwać się technologiami cyfrowymi w czasie wolnym, edukacji i komunikacji. Także w biznesie. Dlatego zespół badawczy Centrum Cyfrowego – na potrzeby programu szkoleniowego firmy Google – przeprowadził badania na wyselekcjonowanej grupie małych i średnich przedsiębiorstw na terenie Polski. Ich efektem jest Katalog Kompetencji Cyfrowych.
Katalog ułatwić ma przedsiębiorcom kształtowanie indywidualnej ścieżki rozwoju umiejętności cyfrowych oraz pomóc w przełamaniu barier utrudniających korzystanie z nowych technologii w prowadzeniu działalności gospodarczej, a w konsekwencji, poprawić ich konkurencyjność.
Katalog powstał na podstawie wyników badania terenowego prowadzonego od września 2015 r. do stycznia 2016 r. przez badaczy Centrum Cyfrowego, na grupie 30 wyselekcjonowanych małych firm z różnych obszarów Polski. W bezpośrednich rozmowach, właściciele i pracownicy małych firm zostali zapytani o wykorzystanie internetu i urządzeń mobilnych w codziennym prowadzeniu firmy. Dzięki tym rozmowom badacze zdefiniowali jakie są najważniejsze obszary działalności małych firm i jakie korzyści mogą w nich odnosić przedsiębiorcy stosujący w swojej pracy technologie cyfrowe.
Analiza informacji zgromadzonych na podstawie tych rozmów dostępna jest bezpłatnie w postaci raportu. Bezpośredni link do wersji PDF — klik.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.