Co drugi uczestnik badania przeprowadzonego wspólnie przez firmę Microsoft, portal Onet.pl oraz serwis PCLab.pl przyznaje, że ponad połowa wiadomości przychodzących na jego skrzynkę poczty elektronicznej stanowi tzw. szary spam. Niemal 60 proc. użytkowników Sieci kasuje tego typu wiadomości, nawet ich nie czytając.
Szary spam (greymail) to m.in. wszelkiego rodzaju przesyłki reklamowe, oferty promocyjne czy powiadomienia z serwisów społecznościowych. W odróżnieniu od klasycznego spamu, sami zgodziliśmy się na ich otrzymywanie, podając swój adres poczty elektronicznej w celu uzyskania np. specjalnej oferty. Jednak z biegiem czasu, wiadomości wysyłane np. przez linie lotnicze czy producenta przypraw nie są nawet przez nas czytane. Skutek jest taki, że dzień w dzień usuwamy ze skrzynek pocztowych od kilku do nawet kilkudziesięciu wiadomości, w ogóle ich nie otwierając.
– Dawniej do naszych skrzynek pocztowych trafiały głównie prywatne wiadomości od znajomych lub korespondencja związana z pracą. Obecnie nasze skrzynki poczty przychodzącej puchną od reklam, biuletynów, informacji o promocjach i powiadomień z serwisów społecznościowych – mówi Michał Kostrzewa z firmy Microsoft. – Bazując na doświadczeniach i obserwacji zachowań naszych użytkowników, w nowej wersji Windows Live Hotmail – dostępnej bezpłatnie dla wszystkich – jednym kliknięciem można sprawić, aby wiadomości od określonych nadawców trafiały do wyznaczonego folderu lub były automatycznie usuwane. To o wiele prostsze niż pojedyncze wysyłanie informacji o rezygnacji z subskrypcji. Najnowsza wersja Hotmail zapamiętuje indywidualne preferencje użytkowników, związane z klasyfikacją korespondencji jako niechcianej i tej dla nas ważnej. Wiadomości od nadawców oznaczonych przez użytkownika jako zaufanych nie umkną już naszej uwadze.
W ankiecie firmy Microsoft, portalu Onet.pl oraz serwisu PCLab.pl wzięło w sumie udział, ponad 27 tys. Internautów. Trzy czwarte wszystkich respondentów korzysta z jednego lub dwóch serwisów społecznościowych (odpowiednio 41,2 proc. i 33,7 proc.). Każdego dnia dostają średnio do 5 powiadomień o aktywności swoich znajomych na popularnej Naszej Klasie czy Facebooku, a mniej niż 10 proc. z nich dostaje ponad 20 takich powiadomień. Ponad połowa ankietowanych przyznaje, że ponad 50 proc. wszystkich otrzymywanych wiadomości stanowi właśnie szary spam. Niechcianą korespondencję najczęściej kasują bez czytania.
– Spam i szary spam są zjawiskami, których nie da się wyeliminować w stu procentach. Mamy jednak możliwość skutecznego ograniczania ilości niechcianej korespondencji – powiedziała Małgorzata Koperek z Onet.pl. Każde konto OnetPoczty jest chronione przez zestaw zaawansowanych filtrów antyspamowych, potrafiących identyfikować spam na podstawie takich parametrów jak: treść listu, nagłówek, nadawca, temat itd. Nasze filtry są nieustannie monitorowane i udoskonalane. Od wielu lat korzystamy też z greylistingu. Na poziomie serwera pocztowego działa tzw. czarna lista domen, numerów IP i adresów poczty elektronicznej, wspomagająca blokowanie wiadomości śmieciowych. Niezależnie od tego, każdy użytkownik może stworzyć własną listę niechcianych i zaufanych nadawców. Dzięki tym zabezpieczeniom możemy poszczycić się dużą skutecznością w walce ze spamerami.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.