IBM ogłosił, że rozbudowuje stworzoną dla firmy Unilever globalną platformę do współpracy za pośrednictwem sieci. Unilever jest jedną z korporacji odnoszących największe sukcesy w zakresie produktów konsumenckich. Hub o nazwie Unilever Global umożliwi szybszą i bardziej wydajną komunikację z klientami, dostawcami i rynkami zbytu. Ułatwi także łączność pomiędzy wewnętrznymi aplikacjami firmy.
Unilever działa w ponad 100 krajach na 5 kontynentach posługując się różnymi standardami Electronic Data Interchange (EDI – wymiana danych elektronicznych) oraz stosując Value-added Networks (VAN – sieci wartości dodanej). Firma chciała poszerzyć współpracę ze wszystkimi działami w łańcuchu produkcyjnym w celu zwiększenia dochodów i wzmocnienia przewagi nad konkurencją.
Nowe rozwiązanie IBM obejmuje dwa główne obszary: zapewnianie globalnym działaniom firmy Unilever wspólnej infrastruktury danych oraz wspieranie relacji z partnerami handlowymi. Umożliwia ono zwiększenie wydajności firmy, otwiera możliwości wchodzenia na nowe rynki i udoskonala tradycyjne metody wymiany danych elektronicznych. Celem przedsięwzięcia jest podniesienie wydajności dzięki zastosowaniu całościowego rozwiązania stworzonego z myślą o specyficznych potrzebach globalnej firmy specjalizującej się w produktach paczkowanych.
Integralną częścią wspólnej platformy jest rodzina produktów IBM WebSphere Integration. WebSphere wykorzystuje technologię e-biznesowej współpracy przedsiębiorstw, pomagając firmom takim jak Unilever w integrowaniu własnych procesów biznesowych z działaniami dostawców i klientów oraz przyspieszając wprowadzanie nowych produktów na rynek.
„Wprowadzenie systemu skutecznej wymiany danych jest złożonym procesem,”- mówi Alain Benichou, wiceprezes IBM Distribution Sector na region EMEA. „Obejmuje on liczne obszary współpracy z partnerami handlowymi, w tym oparte na Internecie systemy zaplecza oraz zintegrowane procesy biznesowe przeprowadzane w oparciu o różne aplikacje i technologie. W ramach współpracy z Unilever, rozbudowujemy opartą na Internecie sieć handlową według modelu „jeden z wieloma”. Rozwiązanie to umożliwia firmie elastyczny i wydajny sposób prowadzenia działań B2B (business-to-business) oraz tworzy łańcuch dostaw na światowym poziomie.”
„Utrzymywanie w skali globalnej wielu różnych systemów było mało efektywne, a przy tym kosztowne. Musieliśmy znaleźć alternatywne rozwiązanie, które również w przyszłości w efektywny kosztowo sposób sprostałoby naszym potrzebom,” – mówi Peter Slator, dyrektor ds. informatyki w Unilever. „Rozwiązanie Unilever Private Exchange oparte na technologii IBM zapewnia nam niezbędną łączność z naszymi partnerami biznesowymi i jednocześnie uwzględnia złożoność naszych globalnych działań biznesowych”.
http://www.ibm.com/industries/cpg
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.