Firma badawcza Global eMarketing (GeM), specjalizująca się w badaniach Internetu, rozpoczęła na zlecenie Polskich Badań Internetu (PBI) największe dotychczas badanie użytkowników Sieci w Polsce. Projekt ten jest bezprecedensowy na polskim rynku ze względu na skalę prowadzonej akcji rekrutacyjnej oraz zamierzoną, docelową wielkość panelu, który ma być stworzony.
Celem badania jest dostarczenie wiarygodnych danych o ruchu na polskich witrynach internetowych, określenie wielkości ich widowni, profilu społeczno demograficznego oraz intensywności korzystania z nich przez internautów (m.in. określenie czasu, liczby wykonywanych odsłon, wizyt).
Ze względu na możliwość wykorzystania mechanizmów bezpośredniej komunikacji z użytkownikami Internetu wybrano metodę rekrutacji online uczestników badania. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na wybranych metodą losowania systematycznego komputerach użytkowników Internetu.
Trzymiesięczna faza rekrutacji do badania obejmie w pierwszym rzędzie witryny firm zrzeszonych w PBI – spółce założonej w celu stworzenia wiarygodnej i uwzględniającej realia polskiego rynku metody pomiaru Internetu. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na witrynach Gazeta.pl, INTERIA.PL, Onet.pl, Rzeczpospolitej OnLine oraz Wirtualnej Polski, których łączny miesięczny zasięg wynosi ok. 93% ogółu polskich użytkowników Internetu.
Celem akcji rekrutacyjnej jest zachęcenie użytkowników Internetu do uczestnictwa w panelu. Po wypełnieniu ankiety internauta pobiera z serwera firmy badawczej i instaluje na własnym komputerze specjalny program (NetPanel), który umożliwia udział w badaniu. Badanie właściwe, będące wynikiem prowadzonej akcji rekrutacyjnej, będzie mieć charakter ciągły.
Ze względu na planowaną bardzo dużą liczbę uczestników panelu badanie prowadzone jest przy wykorzystaniu unikalnych technologii i metod badawczych. Dzięki temu możliwe będzie zaprezentowanie wiarygodnych wyników zarówno na witrynach o dużej jak i małej oglądalności.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.