Bloger, jeszcze nie tak dawno indywidualista i romantyk, dla którego najważniejsza była możliwość nieskrepowanego wyrażania własnej opinii, coraz częściej staje się obiektem zainteresowania firm. Wiele z nich, nie tylko tych bezpośrednio związanych ze światem nowych technologii, właśnie na blogach poszukuje kreatywnych i samodzielnych pracowników.
W cenie jest ich umiejętność formułowania samodzielnych opinii, poszukiwani informacji i komunikowania się z Internautami. Nieco wcześniej dostrzeżono też, że blogi mogą odgrywać ważną rolę w komunikacji między firmami, a odbiorcami ich produktów i usług.
„Dziś blogują politycy, duchowni, dziennikarze, studenci, gospodynie domowe i…firmy lub blogerzy dla firm”- mówi Beata Szilf-Nitka, Country Manager internetowej giełdy pracy InfoPraca.pl. „Informacje i opinie zamieszczane na blogach są często bardziej akceptowane przez Internautów, niż publikacje w poważnych czasopismach czy w dużych portalach internetowych, a najciekawsze blogi spełniają funkcję opiniotwórczą.”
Z raportu „State of the Blogosphere/2008”, opublikowanego przez serwis Technorati wynika, że 71% ankietowanych uważa informacje zamieszczane na blogach za wiarygodne i prawdziwe. Blogi coraz częściej wykorzystywane są też w pośrednictwie pracy, tak jak np. weblog.infopraca.pl, który łączy w sobie funkcję informacyjną z rozrywką. Znajdziemy tam informację o tym, co to jest Development Center i dlaczego pracownicy nie lubią tej formy sprawdzania ich efektywności. Dowiemy się, czy warto wysyłać swoje CV, jeśli firma nie prowadzi rekrutacji, jak unikać błędów w czasie rozmowy kwalifikacyjnej, a także jak student może zaoszczędzić zarobione pieniądze oraz dlaczego niektóre firmy rozdają swoim pracownikom rowery.
Według serwisu Technorati blogi powiązane z firmami stanowią już około 12% całej blogosfery i zdaniem specjalistów ich rola w biznesie będzie rosła. Wykorzystywane są też w komunikacji wewnątrz firm, ale w Polsce ta forma wymiany pomysłów i informacji nie zyskała szczególnego znaczenia.
Blogerzy to nie tylko osoby młode – ponad 30% autorów przekroczyło trzydziestkę – wynika z raportu opublikowanego w lutym 2008 roku przez firmę badawczą Gemius S.A. oraz Blox.pl. W grupie „aktywnych autorów” – 59% to osoby z wykształceniem wyższym, większość blogerów pracuje zawodowo (66%), połowa uczy się lub studiuje.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.