Połowa użytkowników biznesowych serwisów społecznościowych nawiązała dzięki nim nowe znajomości, a na wspólne przedsięwzięcie z osobą poznaną w serwisie zdecydował się co piąty zarejestrowany – wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie serwisu Profeo.pl.
Prawie 80% użytkowników społeczności biznesowych pracuje zawodowo, a serwisy są dla nich źródłem wiedzy na temat rynku. Większość tworzy własne sieci kontaktów, do których zaprasza zarówno osoby już sobie znane, jak i te, poznane dopiero w serwisie. Ponad 7% badanych ogranicza listę znajomych w serwisie do osób poznanych wirtualnie. Co dziesiąta sieć kontaktów liczy więcej niż sto nazwisk.
Znajomości nawiązane za pośrednictwem portalu są utrzymywane także poza nim: preferowanymi sposobami kontaktu są e-mail i telefon. Co trzeci ankietowany spotkał się z osobą, z którą skontaktował się w biznesowym portalu społecznościowym, a 21% zrealizowało wspólne przedsięwzięcie z takim znajomym.
– We współczesnej gospodarce opartej na wiedzy, sukces zależy od dostępu do informacji rynkowych, czyli mówiąc wprost – od tego, ile osób znamy. Posiadanie rozległej sieci kontaktów jest kluczowe w zarządzaniu karierą, rozwoju firmy i skutecznej sprzedaży. Serwisy społecznościowe dla profesjonalistów to idealne miejsce do poszerzania sieci kontaktów. Nie wierzę jednak, abyśmy w przyszłości wybierali pracowników czy wspólników jedynie wirtualnie. Niezbędny jest kontakt osobisty, uścisk dłoni, wywiązanie się z obietnic i czas, który pozwala zbudować zaufanie do ewentualnego partnera biznesowego – komentuje Grzegorz Turniak, ekspert ds. networkingu i gospodarz cyklicznych spotkań Klubu Profeo, podczas których użytkownicy Profeo.pl mają okazję poznać osobiście swoich wirtualnych rozmówców.
Badanie Profeo.pl wskazuje także na wysoki poziom zaufania, jaki użytkownicy mają do osób poznanych dzięki sieciom biznesowym. Rekomendacje „społecznościowych” znajomych są wiarygodne dla większości badanych (82%). Co trzeci respondent wykorzystał zawodową radę udzieloną przez osobę poznaną za pośrednictwem portalu, a jedna na pięć osób (21%) skorzystała z poleconej konferencji czy szkolenia.
Celem badania było określenie sposobów wykorzystywania biznesowych serwisów społecznościowych przez użytkowników. Badanie zrealizowała w październiku 2008 firma Gemius. Analiza objęła 1213 internautów, w wieku 24-45 z wykształceniem wyższym i średnim, z czego 1102 osoby zadeklarowały posiadanie profilu w co najmniej jednym biznesowym serwisie społecznościowym.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.