O odpowiedź na pytania o kryzys, największe problemy, ale też o sposoby na sukces w e-handlu, menadżerów współpracujących z nim sklepów internetowych, poprosił serwis TorturaCen.pl.
Wśród specjalistów zarządzających sklepami internetowymi dominuje opinia, że obecny kryzys gospodarczy, wbrew pojawiającym się wcześniej w mediach prognozom, wcale nie musi spowodować wzrostu obrotów w e-sklepach.
– Klienci na pewno będą oszczędniej wydawać pieniądze na zakupy, bez względu na kanał dystrybucji. – podsumowuje wyniki ankiet Marek Stodolak, prezes zarządu TorturaCen S.A. – Świadomość, że w Internecie można kupić taniej jest już powszechna i coraz więcej kupujących korzysta z możliwości zaoszczędzenia, w stosunku do tradycyjnych sklepów, nawet kilkuset złotych, np. na sprzęcie AGD. Kiedy jednak sytuacja gospodarcza mocniej odbije się na naszych portfelach, spadnie popyt wewnętrzny, to bez wątpienia wpłynie to również na handel w sieci.- dodaje.
Według ankiet dużym problemem dla sklepów internetowych jest trudny dostęp do kapitału, słabo rozwinięty w Polsce system płatności online i przede wszystkim transport towaru do klienta. Brakuje firm logistycznych – transportowych, które byłyby w stanie obsługiwać terytorium całej Polski, a opóźnienia w dostawach wpływają na rezygnację z zakupów w szczególnych dla handlu okresach, np. zakupy prezentów przed Świętami.
Nierozwiązanym dotąd problemem jest sprzedaż podróbek renomowanych firm na aukcjach internetowych. – Sklep, który proponuje swoim klientom tylko towary oryginalne, nie może konkurować cenowo z niskiej jakości podróbkami. – mówi Piotr Zapała reprezentujący 4zmysły.pl. – Niestety w sieci nikt z tym nie walczy. – dodaje.
Prawie wszyscy menadżerowie podkreślają, że sposobem na rozwój handlu w sieci nie jest „drapieżna” konkurencja cenowa, bo ta prowadzi do obniżenia jakości usług, ale budowanie wiarygodności. Zapytani o sposób na sukces w e-handlu zgodnie twierdzą, że najistotniejszym elementem jest pozyskanie zaufania klientów i dobrze zaplanowana długoterminowa strategia.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.