Imię zwierzaka, nazwa hobby albo nazwisko panieńskie matki, także kolor – takimi kryteriami kieruje się 25% internatów podczas tworzenia hasła chroniącego np. pocztę e-mail. 24% internatów używa tego samego hasła do wszystkich kont internetowych, prawie połowa nigdy hasła nie zmienia – takie fakty przedstawia Gazeta Wyborcza powołując się na firmę McAfee.
Jakie powinno być optymalne hasło? Robert Graham z firmy Errata Security sugeruje wybranie hasła dłuższego niż osiem znaków, z jedną dużą literą oraz symbolem. Na podstawie kilkudziesięciu tysięcy haseł, które zostały opublikowane w internecie (po włamaniu hakera na jedną ze stron internetowych), Graham prześledził prawidłowości występujące podczas ich tworzenia:
- 16% to imiona, przede wszystkim swoje, partnera albo dziecka,
- 14% to proste sekwencje na klawiaturze („qwerty” albo „1234”).
Wybierano także bardziej skomplikowane kombinacje np. „1q2w3e” lub „1qaz2wsx”. Częstym hasłem było typowe „password” z kilkoma odmianami takimi jak „password1” bądź też „drowssap”. Pojawiały się nazwy albumów zespołów rockowych, nazwy klubów piłkarskich i stwierdzenia typu „iloveyou”. Graham odkrył też używanie haseł, które mają związek z najbliższym otoczeniem internauty np. nazwa firmy produkującej monitor stojący na biurku.
Robert Graham przy pomocy zwykłego słownika języka angielskiego złamał 65% haseł. Natomiast podczas używania słownika hakerskiego wynik wzrósł do 94%. Jak powiedział Michał Olszewski z portalu Gazeta.pl przy dzisiejszych możliwościach komputerów złamanie hasła to kwestia kilku minut.
http://wyborcza.pl/1,82244,6269074,Moje_haslo_to__1234____password____iloveyou___A_twoje_.html
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.