Ciągle rosnące zapotrzebowanie na szybko i łatwo dostępną, a zarazem trafną informację wpłynęło znacząco w roku 2003 na zachowania internautów odwiedzających polskie zasoby www. Jak potwierdzają analizy w ubiegłym roku szczególnie ciekawe wydarzenia dotyczyły rynku wyszukiwarek – powszechnie używanych narzędzi do pozyskiwania informacji. Która zatem z wyszukiwarek cieszyła się szczególną popularnością”
Rynek wyszukiwarek domen w 2003 roku w polskiej sieci niezmiennie należał do trzech głównych graczy, tj.: Google.com oraz wyszukiwarek portali Onet.pl i Wirtualna Polska. Wyszukiwarka Google.com systematycznie zdobywała popularność wśród „surfujących” po naszej sieci, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach. Udział tej wyszukiwarki w zestawieniach wzrósł o 10 punktów procentowych, przekraczając 40 proc. udział w tym rynku.
Na drugim miejscu w rankingu popularności utrzymała się wyszukiwarka Onet.pl, jednakże jej wykorzystanie spadło o 5 proc. i w obecnym osiąga 27 proc. w rankingach. Należąca do Wirtualnej Polski wyszukiwarka nie zyskała znacznej liczby użytkowników, jak też nie straciła wielu osób poszukujących informacji w sieci za jej pomocą – jej udział w rynku utrzymuje się na mniej więcej stałym poziomie (ok. 23 proc.).
Nie sposób równocześnie pominąć kolejnej istotnej przemiany w WP, a mianowicie zmiany silnika wyszukiwarki portalu z zagranicznego Fast na jeden z obecnie najpopularniejszych – polski NetSprint. Silnik wykorzystywany dotychczas przez wiele mniejszych serwisów i zbierający niewysokie noty, jeżeli chodzi o jego wykorzystanie w naszej sieci, dzięki współpracy z portalem przeżywa obecnie błyskotliwy rozwój.
Wyszukiwarka Gooru przez cały rok dostarczała nam wielu atrakcji. Wyzwaniem dla konkurentów stały się nowe funkcjonalności niedostępne w pozostałych polskich wyszukiwarkach internetowych. Z Gooru można teraz np.: przeszukiwać drobne ogłoszenia w polskim Internecie z poziomu jednej wyszukiwarki, sortować i indeksować pliki w formacie PDF, czy też korzystać z pierwszego polskiego toolbara! Udział tej wyszukiwarki w rankingu to tylko 0,2 proc. , jednak przyszły rok może przynieść wzrost jej popularności.
Dotychczasowy lider na rynku systemów operacyjnych Windows 98 pierwszego dnia roku 2004 ustąpił miejsca w rankingu najpopularniejszych w Polsce systemów operacyjnych wersji XP . Przyczyną rosnącej popularności jest polityka Microsoftu wyraźnie promująca XP, a ponadto wysoka funkcjonalność systemu, który łączy w sobie najlepsze cechy zarówno Windows 98, jak i NT oraz 2000.
Przeglądarka Internet Explorer króluje nadal wśród odwiedzających polską sieć, a rok ubiegły to dalsze upowszechnianie się najnowszej, szóstej wersji przeglądarki. W ostatnich dniach korzystało z niej 68 proc. użytkowników polskiej sieci.
Podstawą powyższej analizy są statystyki oglądalności witryn uczestniczących w badaniu gemiusTraffic, które realizowane jest przez firmę badawczą Gemius.
W chwili obecnej z badania korzysta ponad 5 tys. witryn, które odwiedzane są tygodniowo przez ponad 6 mln. internautów. Identyfikowanych na podstawie cookie
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.