Wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych mają wynieść w tym roku 2,35 miliarda dolarów. Mimo, że to o 17 proc. więcej niż w roku ubiegłym, dynamika tego wzrostu jest mniejsza niż zakładano. Jedak marketerzy coraz świadomiej i bardziej twórczo wykorzystują potencjał social media.
Nawet pomimo faktu, że miliony internautów codziennie odwiedza swoje ulubione serwisy społecznościowe (a co poniektórzy analitycy i komentatorzy wieszczą rychły koniec Web 2.0) większość marketerów nie chciała (lub nie umiała) wykorzystywać do tej pory tego potencjału. Zamiast rozumieć istotę „społecznościówek” i twórczo ją wykorzystać najczęściej przenosili na ich grunt swoje poprzednie, „tradycyjne” doświadczenia. Z ograniczonym powodzeniem zazwyczaj.
Jak jednak sugeruje eMarketer – sprawy się zmieniają.
Firmy uczą się wykorzystywać serwisy społecznościowe, czy szerzej: korzystać z zaangażowania internautów w szeroko rozumiane social media (blogi, mikroblogi, wiki itd.).
Jak pokazuje raport „The ROI on Social Media Marketing” przygotowany przez Aberdeen Group na zlecenie Visible Technologies, marketerzy w dużym stopniu opracowali już narzędzia i metodologie pozwalające na słuchanie i uczenie się od konsumentów.
A za tymi metodami podążają pieniądze.
Firma Aberdeen wyliczyła, że 63 proc. korporacji uwzględnionych w ich badaniu planuje zwiększyć swoje tegoroczne budżety przeznaczone na działania marketingowe w serwisach społecznościowych.
Firmy opracowują różnorodne podejścia by zidentyfikować osoby najbardziej wpływowe w danej dziedzinie. Najlepsze firmy wykorzystują te osoby jako „ewangelistów” marki, śledzą siłę wpływu ich słów i działań w kontekście zwrotu poniesionych na marketing wydatków – powiedział Jeff Zabin z Aberdeen.
eMarketer przewiduje, że wydatki na reklamę w sieciach społecznościowych wzrosną o 17 proc. w tym roku do poziomu 2,35 miliarda dolarów (z 2 miliardów w 2008 roku). To jednak oznacza, że spadła dynamika tego wzrostu. W 2008 roku w porównaniu do 2007 – wydatki wzrosły aż o 46 proc. W 2013 roku mają one sięgnąć poziomu 3,5 miliarda dolarów.
Mimo jednak, że rosną sumy pieniędzy, wiele firm wciąż ma problemy z social media. Badania Aberdeen pokazują na przykład, że 39 proc. firm uważa, że mierzenie zysków z serwisów społecznościowych jest trudne, a 20 proc – bardzo trudne.
Dane przedstawione przez eMarketera pozwalają jednak żywić nadzieję, że serwisy społecznościowe – cokolwiek sądzić o ich przyszłości – będą coraz częściej polem do twórczych działań reklamowych i promocyjnych. Jeśli oczywiście era popularności naszej-klasy i przyjaciół nie skończy się wcześniej…
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!