Prawie 50 proc. ogólnej ilości niechcianych treści zawartych w poczcie elektronicznej to wiadomości dotyczące środków farmaceutycznych i ogólnie pojętych medykamentów – wynika z badań przeprowadzonych przez brytyjską firmę Clearswift.
Brytyjska firma Clearswift opublikowała wyniki badań „Spam Index” dotyczących ilości spamu oraz jego kategoryzacji ze względu na zawarte w nim treści. Najnowsze wyniki dotyczą badań na temat niechcianych informacji wysyłanych w grudniu 2003 roku. Firma przeprowadza badania „Spam Index” wśród 15 tysięcy klientów i publikuje je w comiesięcznym raporcie.
Badania przeprowadzone przez Clearswift wykazują, że wiadomości o treści związanej ze zdrowiem wciąż stanowią zdecydowaną większość wśród ogółu niechcianych informacji. Jednocześnie pokazują nieznaczne zmniejszenie ilości spamu o treściach pornograficznych. W grudniu 2003 roku spam o treściach medycznych stanowił ponad 40 proc. ogółu (w październiku było to 27 proc., a w listopadzie 50 proc.). Spam o treściach pornograficznych w grudniu stanowił niecałe 12 proc. natomiast w listopadzie 14 proc. ogółu informacji.
Wyniki badań Clearswift potwierdzają, że spam w dalszym ciągu pozostaje popularnym narzędziem marketingowym dla firm zajmujących się sprzedażą online. Internet jest idealnym kanałem sprzedaży produktów takich jak środki odchudzające czy Viagra. Sprzedaż online bazuje na zaufaniu klientów do informacji jakie płyną z Internetu, wygodzie oraz poczuciu anonimowości. Pozwala ludziom na zakup medykamentów bez recepty i konsultacji z lekarzem. Clearswift zauważa także, że prawie cały spam reklamujący medykamenty pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, gdzie sprzedaż różnego rodzaju specyfików przez Internet jest bardzo popularna.
Wyraźne trendy rządzące spamem potwierdzają, że „rynek” niechcianych informacji jest coraz bardziej zaawansowany. Analizy sugerują, że firmy rozsyłające spam wykorzystują najczęściej występujące zmartwienia i kompleksy ludzkie. Dlatego tematyka spamu koncentruje się wokół medykamentów, które są prezentowane jako sposób na rozwiązanie tych problemów. – mówi Alyn Hockey, koordynator badań w firmie Clearswift.
Badania przeprowadzone przez Clearswift wskazują, że nie bez znaczenia dla treści spamu jest również czas w jakim jest on wysyłany. Dla firm rozsyłających spam reklamujący wszelkiego rodzaju środki odchudzające okres świąt jest szczególnie atrakcyjny. W okresie Bożego Narodzenia znacznie wzrosła także ilość spamu dotyczącego finansów, pożyczek czy kredytów (z 13 proc. w listopadzie do 22 proc. w grudniu).
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.