90% spośród 23 800 osób, które wzięły udział w ankiecie przeprowadzonej przez internetową giełdę pracy infoPraca.pl w pierwszym kwartale 2009 r., zadeklarowało, że podczas przeglądania ofert pracy zwracają szczególną uwagę na proponowaną wysokość wynagrodzenia.
Dla 48% ankietowanych jest to informacja bardzo przydatna, natomiast 42% osób wymieniło ją jako przydatną. Respondenci zwracają uwagę także na to, ile osób złożyło swoje CV na interesującą ich ofertę oraz doceniają możliwość śledzenia statusu swojego CV, po wysłaniu go do potencjalnego pracodawcy.
Jeśli pracodawca chce zwiększyć swoje szanse na pozyskanie pracowników o odpowiednich kwalifikacjach, powinien podać w ofercie choćby zakres proponowanego wynagrodzenia. W znacznym stopniu zwiększa to zainteresowanie ze strony osób szukających pracy oraz obniży koszty związane z rekrutacją nowych pracowników. Wielu kandydatów nawet nie rozpatruje ofert, w których pracodawca nie podał wysokości wynagrodzenia, na jakie może liczyć przyszły pracownik.
„Każda osoba poszukująca pracy ma w jakiś sposób sprecyzowane oczekiwania odnośnie swojej kariery zawodowej. Wymagania formalne, obowiązki i organizacja pracy na danym stanowisku, to niewątpliwie ważne kryteria, na które zwracamy uwagę poszukując nowej pracy. Nie da się jednak ukryć, że bardzo ważną informacją jest również wysokość zarobków, na jakie można liczyć aplikując na konkretne stanowisko. Często pracodawcy poruszają tę kwestię w końcowym etapie rekrutacji, co powoduje, że osoby ubiegające się o pracę do ostatniej chwili nie wiedzą, czego mogą się spodziewać. Taka sytuacja jest mało komfortowa dla obu stron. Zarówno pracodawca jak i kandydat inwestują swój czas, aby wzajemnie się poznać, a na końcu może okazać się, że i tak nic z tego nie wyjdzie, ponieważ rozbieżności, co do wynagrodzenia są zbyt duże. Takich sytuacji można uniknąć już na początku procesu rekrutacji. Wystarczy w ogłoszeniu podać orientacyjne wynagrodzenie na danym stanowisku. Ostateczna wysokość pensji i tak będzie zależała od negocjacji podczas rozmów kwalifikacyjnych, ale od początku obie strony będą miały pewność, że podczas rozmów poruszają się na podobnym i akceptowanym przez nich poziomie wzajemnych oczekiwań finansowych”- powiedziała Beata Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.
Respondenci, którzy wzięli udział w ankiecie docenili także funkcje serwisu, jak częste powiadomienia o nowych ofertach pracy, możliwość śledzenia statusu swojego CV, informację o ilości kandydatów aplikujących na daną ofertę, łatwy proces aplikowania na zamieszczone oferty pracy, przejrzystość i łatwą nawigację w portalu infoPraca.pl.
„Na podstawie ankiet, które regularnie przeprowadzamy wśród osób zarejestrowanych w serwisie, możemy na bieżąco dostosowywać funkcjonalność i wygląd infoPraca.pl do potrzeb naszych użytkowników. W badaniach, które przeprowadzaliśmy pod koniec zeszłego roku, wzięło udział prawie 18 tysięcy osób. Teraz otrzymaliśmy aż 23,8 tys. wypełnionych ankiet. Bardzo cieszy nas fakt, że spotykamy się z tak dużym odzewem ze strony zarówno pracodawców, jak i osób poszukujących pracy za pośrednictwem naszego portalu”, dodaje Beata Szilf-Nitka.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.