UseLab, firma prowadząca badania użyteczności stron WWW, zakończył projekt dla Telewizji Polskiej, mający na celu zbadanie użyteczności serwisu TVP.pl. W badaniu, które rozpoczęto w czerwcu br., wzięły udział dwie grupy: użytkownicy portalu oraz grupa osób korzystających z portali konkurencyjnych. Do oceny użyteczności zastosowano metodę obserwacyjną.
Badania przeprowadzone przez UseLab pozwoliły na poznanie ścieżek poruszania się po serwisie TVP.pl, co z kolei pomogło w zidentyfikowaniu miejsc sprawiających użytkownikom problemy (błędy techniczne, trudność w zrozumieniu poleceń lub znalezieniu poszukiwanych informacji), które wymagają udoskonalenia pod względem użyteczności.
„Na podstawie przeprowadzonych obserwacji oraz analizy konkurencji portal TVP.pl wypada dobrze. Badani byli usatysfakcjonowani zawartością treściową serwisu i wyrażali chęć korzystania z niego w przyszłości” – mówi Teresa Bartoszewicz, konsultant użyteczności UseLab.
Szczególny nacisk w tej analizie UseLab położył na zbadanie użyteczności elementów nawigacyjnych serwisu. Przeprowadzono również analizę porównawczą stron konkurencyjnych. W efekcie powstał raport zawierający listę szczegółowych rekomendacji poprawy użyteczności.
„Badanie pozwoliło nam przyjrzeć się funkcjonalności wielu elementów portalu TVP.pl. Wnioski wykorzystamy do poprawienia jego efektywności, będziemy się także starać, by był jeszcze bardziej przyjazny dla użytkowników” – mówi Urszula Włodarska-Sęk, zastępca dyrektora Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.