Okres wakacji to czas wzmożonych kontaktów, wykonanych rozmów telefonicznych i wysłanych SMS-ów. Popularność tych ostatnich nie maleje, przeciwnie. W 2007 roku wysłano ich na świecie około 2 bilionów, a rok później już ponad 3,5 biliona. Najnowsze badania konsumenckie potwierdzają, że era krótkich wiadomości tekstowych nie mija. SMS-y są szczególnie lubiane wśród nastolatków.
Firma badawcza Nielsen odnotowała w grupie amerykańskich nastolatków gwałtowny wzrost popularności krótkich wiadomości tekstowych. Pomiędzy pierwszym kwartałem 2008 i 2009 roku, „aktywność” SMS-owa wzrosła u młodzieży w USA o 90 procent. Na jednego nastolatka przypadło w 2009 roku 2899 SMS-ów w skali miesiąca. W pierwszym kwartale 2008 roku było to 1514 wiadomości. Równocześnie spadła ilość połączeń telefonicznych z 238 do 191.
„Nie wykluczone, że podobne tendencje mają miejsce także w Polsce. Telefony są coraz nowocześniejsze i coraz więcej potrafią. Ale przyzwyczajenie, niskie koszty i uniwersalność komunikacji SMS-owej sprawiają, że będzie ona jeszcze długo dominować.” – mówi Marcin Dobosz, prezes zarządu firmy HUTU HOUSE, zajmującej się marketingiem mobilnym.
O wysokim poziomie zaufania do SMS-ów, wśród grupy wiekowej 14-25, mówi także raport międzynarodowej firmy consultingowej Deloitte. Raport wskazuje, że aż 86 procent użytkowników komórek w tej grupie regularnie korzysta z funkcji wiadomości tekstowych. 81 procent przyznaje się do aktywnego robienia zdjęć telefonem, a zaledwie 44 procent ankietowanych chętnie używa mobilnego Internetu.
Coraz większy udział SMS-ów w komunikacji międzyludzkiej dostrzegli już reklamodawcy. Według amerykańskiego magazynu branży marketingowej PROMO, w 2007 roku 13 procent ankietowanych marketerów twierdziło, że SMS-owe kampanie są uwzględnione w ich strategiach. W 2009 roku o inwestowaniu w taką formę reklamy mówiło już 26 procent respondentów.
„SMS to stary i sprawdzony kanał marketingowy, ale najlepsze lata ma przed sobą. I choć wizualnie nie robi wrażenia, to jednak jego efektywność jest imponująca. Kampanie z wykorzystaniem wiadomości tekstowych mają nawet 15-procentowy odzew, a wydatki na ten typ działań ciągle rosną.” – wyjaśnia Marcin Dobosz.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.