Opierając się na swoich analizach oraz danych pochodzących z firm, spółka J.P. Morgan przedstawiła ocenę kondycji amerykańskiego e-commerce w drugim kwartale bieżącego roku, donosi TechCrunch. Nie jest ona za wesoła. Spadły nawet tradycyjnie mocne zyski z reklamy w wyszukiwarkach. Reklama displayowa „nie wykazuje znaków poprawy”. Są jednak i wygrani.
Google i Amazon poprawiły swoje zyski z – odpowiednio – wyszukiwarki i e-biznesu. Według J.P. Morgan, Google skupia obecnie 72,3 proc. wszystkich zysków z wyszukiwarek. Zyskują również serwisy turystyczne, korzystające przede wszystkim branży hotelowej.
Najważniejsze informacje z raportu J.P. Morgan:
- Zyski z wyszukiwarek (w stosunku rok do roku) po raz pierwszy spadły. Firma przewiduje, że w USA obniżyły się w drugim kwartale o 2 proc. Google i Microsoft zachowały je na podobnym do wcześniejszego poziomie; całościowy zysk Yahoo z wyszukiwarki spadł natomiast aż o ok. 10 proc.
- Google zyskuje również w całościowym udziale dolarów wydanych na reklamę wyszukiwarkach, nawet pomimo uruchomienia Bing. W drugim kwartale 2009 roku udział Google, Yahoo i Microsoftu przedstawiał się odpowiednio: 72,3 proc., 20,9 proc. oraz 6,8 proc.; w drugim kwartale 2008 roku natomiast – 70,6 proc., 22,7 proc oraz 6,6 proc.
- Reklamy displayowe nie wykazują znaków poprawy. Zyski Yahoo spadły o 14 proc. (rok do roku). Znaczące były również spadki Microsoftu i AOL.
- Internetowe agencje turystyczne zyskują na poszerzeniu oferty o branżę hotelową. Expedia sprzedała 26 proc. więcej nocy hotelowych niż w roku ubiegłym (w pierwszym kwartale było to 13 proc.).
- Amazon wciąż zyskuje. Drugi kwartał pokazał dalsze przejmowanie rynku eBay. Zyski Amazona w samych tylko Stanach zwiększyły się o 13 proc. (rok do roku).
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.